Bane of Worlds Hvad er der sket

Pre-start Campaign historyZaxzil

I de sidste 25 år har i alle boet under beskyttelse af en vis hr. Saxzil. Et menneske med en stor udstråling og mægtige troldmandsevner, foruden en god potion evner med hans kæmpe sværd. Saxzil har været jeres beskytter og træner i alle årene og har fungeret som den primære omsorgsperson for jer, og for en del andre børn. I har trænet og boet i hans store hus, som nærmest var på størrelse med en borg, med egen borgmur, soldater og tjenestefolk. I er alle blevet trænet til at være eventyrere og I er alle nærmest blevet indoktrineret med, at I skulle være eventyrere som andre kunne hyre, til at gøre hvad det end er eventyrere gør bedst. I husker alle Saxzil’s ord, som nærmest er banket ind i hovedet på jer:” Når den store krig får en ende, så vil verden have brug for modige eventyrere, som kan løse den nye verdens mange problemer, på en måde som kun eventyrere kan”.

I ved at Sazxil’s mål var at skabe et nyt House i Eberron verdenen, som skulle stå for at udleje eventyrere, altså de bedste af de bedste, til at løse al verdens problemer, for dem som kunne betale for det. Han ville kalde huset House Zaxzil, og flere gange i jeres tid i huset, så I udsendinge fra de andre huse som kom forbi og havde lange møder med Saxzil. Nogle gik derfra i godt humør, andre i stor vrede.

I var de ældste og bedste af eventyrerne i huset og derfor også dem de andre naturligt så op til, når Saxzil ikke var der. I har alle, både jer men også med de andre i huset, et naturligt broderskab, som det der kun kan komme, når man er brødre i våben og kamp.

Flere gange under jeres hårde træning, var der andre børn og venner som døde i træningen, enten faldt de ved de mange monstre som I blev sat imod i den arena som Saxzil ofte brugte. Ellers døde de af den meget strenge træning og de mange prøver der også var. De fleste døde dog, af de mange, mange prøvelser som I har været igennem, hvor I skulle klare naturens prøvelser, så som at være udenfor, uden tøj om vinteren i flere dage, også overleve. Eller når i skulle træne hård fysisk træning under en bagende sommersol, uden mad og vand.

Saxzil var på den måde ikke en god forældrefigur og mange udviklede også et had/kærlighedsforhold til ham, men han var den eneste I havde, for både soldater og tjenestefolk havde strenge ordre om ikke at tale til jer, overhovedet. Straffen for at gå imod den ordre fra Saxzil var døden i arenaen, hvor en af jer så måtte dræbe en forsvarsløs tjener.

Hvis nogle af jer skulle straffes foregik det oftest af Saxzil’s højre hånd, en meget stor, grum og sadistisk Hobgoblin, som i kendte som ’Hånden’, og som alle hadede. Han sagde aldrig noget til nogen, og det eneste antydning af anerkendelse af jeres eksistens fra hans side, var et nedladende og hadefuldt blik.

I det store hus, havde I et værelse til fælles,, og der var typisk 4 pr. værelse. Ud over jer var der 12 andre eventyrere, som også var i hård træning, og havde overlevet. De 4 af dem var næsten på jeres niveau, men manglede lidt træning. De andre 8 var længere væk fra at være færdige med træningen, men var allerede dygtige krigere i forhold til normale folk. Der var også 8 yngre børn, i alderen mellem 2 til 8 år, som kun var i begyndelsen af deres træning og skoling. Alle var en stor blanding af racer og køn.

Spillets start

Det er en mørk nat, I vågner alle ved et gennemtrængende skrig, der gennemborer den stille nat. I hører svage råb, fra soldater udenfor, som lyder forvirrede og desperate. Ind imellem høres endnu et frygteligt skrig. I hører urolige stemmer fra værelserne nær jeres, tydeligvis fra jeres brødre og søstre, som også er vågnet ved de forfærdelige lyde.

I skynder jer alle ud af jeres hårde og kolde senge, og samler jeres udstyr. Hvad end det er der foregår, er I klar til udfordringen. I hører en stille banken på jeres dør og da I åbner står der en lille forsamling af jeres brødre og søstre. Foran dem alle ved jeres dør, står Leon og kigger nervøst op på jer. ”Hvad gør vi?”, når Leon lige at udbryde, inden døren ind til gangen hvor alle værelserne er, smadrer op med hård kraft og en stresset og vildt udseende Zaxzil står bag døren. Han bløder fra en rift hen over panden og har et vildt udtryk i sit ansigt.
”Skynd jer mine børn, saml jeres ting, vi er under angreb”.
Aldrig før har I set Zaxzil i denne tilstand og det vækker en urolig følelse i jer. Zaxzil skynder på de andre og hjælper hvor han kan med at samle ting sammen. Så med et stopper han brat, holder en aflang benet finger op til munden, og der bliver død stille. Zaxzil lytter først koncentreret og får så et morderisk blik i sine øjne, før han farer ud af gangen. Alle kigger uroligt på hinanden, men inden nogen når at sige noget, høres et brag og flammer står ind i gangen, fra trappen på den anden side. Alle springer lynhurtigt til aktion, og stiller sig hurtigt i kampformation, imod den usete trussel fra trappen, som Zaxzil farede ud imod.

Alle er urolige men klar, de ældste står forrest med våbnene klar, de mellemste hjælper de mindste med, at samle deres ting og komme i tøjet. Med et vakler Zaxzil ind i gangen. Han ser helt udmattet ud og han er dækket af sod og har lidt gløder i håret.
”I må væk, I må væk nu!”, det sidste nærmest skriger Zaxzil. Han går over til jer og fortæller febrilsk, at der er en by noget syd for huset kaldet Ringbriar. ”I må tage alle med dertil, bare følg floden, flygt nu!”. Zaxzil farer derefter forvildet ud igen, stopper kort op ved døren ud til trappen, hvor han trækker vejret tungt og farer så ud i mørket på den anden side. Hans lette skridt forsvinder ned ad trappen.

I får hurtigt samlet alle, og informerer hurtigt de andre ældste brødre og søstre. Hurtigt og effektivt går I ned ad trappen, til en mindre side udgang, hvor I alle ved, at I kan komme væk relativt uset. Lige før I forlader bygningen, hører I et kæmpe brag fra hovedporten og da I kommer ud, kan I se det flakkende lys fra massive flammer, der kommer fra hovedporten.

Med tanke på de mange børn i jeres varetægt, bekæmper I jeres kampiver og får alle med til den lille udgang, som allerede er ulåst. I skynder jer ud i mørket, og begiver jer mod syd.

I bruger 5 dage i vildmarken før I nærmer jer den lille by Ringbriar.

Det første i møder, giver mening til byens navn, for i en stor flere kilometer bred cirkel om byen er et stort tornekrat, med tornede buske blandet med store træer fyldt med torne så store som sværd og spyd. I finder en vej igennem krattet, tydeligt brugt af andre også, for uden en klart hugget vej igennem tornene, virker det fuldstændig ufremkommeligt. På den anden side af tornebæltet, ser i mange frodige marker, og rundt omkring på markerne går store fugleskræmsellignende maskiner rundt og passer markerne. Bag markerne kan i skimte selve byen.

I nærmer jer byen, men inden I kommer ind i den, kommer en mand og 4 fire vagter jer hastigt i møde.

Han standser lidt fra jer, bukker let og elegant, og introducerer sig som Magistrate Girard Tallthorne. Hans 4 vagter standser lidt bag ham, og holder et vågent øje med jeres flok.

Girard spørger om hvad der bringer jer til Ringbriar, og I fortæller ham historien. Det er tydeligt at han kender til Zaxzil og han tilbyder at I kan bruge et tomt hus i byen som han ejer. I indvilliger og han trækker jer 3 til side, og fortæller at et sådant hus jo koster lidt, og hvis I vil gøre en lille mission for ham, så vil han give jer lov til at bruge huset helt gratis og han vil sørge for forplejning til alle. I sige ok til missionen og får at vide at det handler om nogle goblins som overfalder handlende som rejser imellem Ringbriar og Moonwatch, mod syd. Det er så jeres mission at få goblins til at overfalde jer, og derfra lade dem lede jer til deres tilholdssted.

I er klar med det samme, og tager afsted, forklædt som fulde/trætte handlende, og Abries gemmer sit overdådige skjold lidt. Efter en dags tid, bliver I overfaldet og i den vilde kamp dræber I alle goblins. Abries er lidt misfornøjet over denne udvikling og mener det var indlysende at 1 goblin skulle overleve, så I kunne følge efter den. Heldigvis viser Abries sig at være bedre end alle andre til at finde spor, og I følge sporene så godt I kan, hvilket vil sige meget ringe. En rejse der kunne tage nogle timer, tager 2 dage, og I ankommer da endelig til en overgroet ruin på en lille bakketop, som kunne være endnu et ambush eller deres tilholdssted.

Amerile og Mikker prøver at snige sig frem, men det går helt i vasken og pludselig er der goblins alle vegne. Kampen er hård og lang, men I vinder til sidst, og Abries tager en goblin til fange. I to andre vælger at hugge tommelfinrene af alle de andre goblins, hvilket I ikke efterfølger med de resterende i finder nede i komplekset…

Ved ruinen finder I en lem ned til en kælder eller noget, og I går ned. De første rum er tomme for goblins, men I finder en hemmelig dør i et af rummene, som goblins ikke havde fundet. Bag væggen er et lille rum med tre genstande på. Abries går ind og en Shadow går til angreb. Abries identificerer stedet som et The Shadow tempel, og I får dræbt skyggen. I tager tingene, som med det samme binder sig til hver af jer.

Derfra går I til det sidste rum og finder en goblin leder og en hobgoblin. I får dem alle nakket rimelig let, og finder en kiste med ting, samt et brev på goblionoid.

Derfra tager I tilbage til Ringbriar og er nær byen, da første session slutter.

Vi starter med at I er i byen Ringbriar, som I undersøger lidt, hvor I får besøgt, Magistraten i hans hus, Goods store, Herbalisten og kroen ‘The Golden Mug’.

Magistraten kommer til jer og giver jer missionen med at få Khyber Shard minen under House Zaxzil til at være operativ igen. Han fortæller at han og Zaxzil havde en business aftale sammen før, hvor Zaxzil stod for minen og Magistraten for at sælge shards, og det var en god forretning. Han giver jer 1 månes til at få gang i det igen, ellers vil han selv tage affære og få det hele til at spille, og i mærker tydeligt at der er en skjult trussel i det han siger her, og vægt bag truslen.

Alle House Zaxzil børn og eventyrere tager til House med det samme, og der bliver undersøgt lidt. Borgen er fuldt med zombier, som mest er samlet foran porten ind til borg-keep, der er lukket. Der kommer uhyggelige spredte skrig fra borg-keep. I finder også zombien Thomas, som var en sergant i soldaterne for borgen før i tiden og en I alle rigtig godt kunne lide. Amerile og de andre tager sig af alle zombier som er i borgen og omkring den, og Mikker og Abries tager sig af Thomas og går ind den vej til keep. Det lykkes fint.

Mikker og Abries følger så skrigene inde i borgen og kommer til sidst op i et af tårnene, hvor der er en Ghoul, som står frustreret omkring en piedestal af knogler hvorpå der svæver en kugle af blå energi og i den en sort orb. Ghoul vil meget gerne have at Mikker og Abries tager orb til ham, men i stedet dræber de to den onde Ghoul. Her finder de en forslået, og tiltænkt madpakke til Ghoul, Anthep, som før var kammermester for Zaxzil, og ikke en særlig vellidt person, men effektiv, og han får lov til at fortsætte som kammermester nu. Abries forsøger at tage orb igennem blå energi, men den forstøver da den kommer ud af blå energi. I undersøger borgens keep og kommer også ind i Zaxzils kontor, som er det eneste sted i ikke kender og som ikke er totalt looted. Her er skatte og en mørk trappegang ned, og foran den 4 høje sorte og lilla tentakler med pigge, der drypper med gift. De viger for jer, og Mikker og Abries går ned i Khyber, imens Amerile tager sig af området omkring borgen og de andre folk begynder at rydde op. I giver også Anthep penge så han kan bestille en ny port, bare en standard en af slagsen.

På vej ned i Khyber møder i to underlige blæksprutte mænd som gerne vil være jeres soldater (Sejberg og Squidwart),zaxzil-overlord-lowly-minion og det får de lov til. Nede i Khyber foran trappegangen op til jeres borg, ligger en masse forkullede lig af sprutte-folk og skeletter af humanoider. Da I kommer lidt ud bliver I angrebet af langsomme Lemures, som I let nakker. Derfra går i mod nord og finder nogle smadrede hytter devillemureog pludselig kommer 4 dværge zombier imod jer. Dem får i også nakket, og ser at bag dem var en smadret palisademur af træ, som ellers ville beskytte hulen mod indtrængende fra den nordlige gang. I går videre rundt til højre, og kommer til gangen mod Tentacle Maze, hvor der er 2 intakte hytter og en palisademur af træ der stadig er fin. Den ene hytte har lukket dør den anden en åben. Bag den lukkede finder I nogle indtørrede lig og et brev og et kort. I den anden hytte er der nogle underlige skabninger med meget lange lurkerarme som angriber jer. I vinder bla ved at sætte ild til den hytte de er i. I går så op i borgen og får restet.

I går ned igen og finder en hule gang mod syd uden palisade mur og går videre til hulen imod Ghaal’dar keep. Her ligger to lig af menneske soldater og en skadet hobgoblin. Palisademuren her er smadret indefra hulen i er i. I udspørger hobgoblinen lidt, og ser at han ikke ser ud til at være skadet af vagterne, men af noget andet. Efter lidt snak med ham, dræber i ham og finder et kort til en hemmelig indgang til Ghaal’dar keep, samt får at vide af ham, at Ghaal’dar har et stykke af drageprofetien som Hånden havde taget fra Zaxzil.

Ved selve minen møder i lidt modstand, og en hytte hvor der er en fiendish dværg. Han tilbyder Abries at joine deres dæmoniske styrker, men hun afslår. De slås så med ham og her dør Squidwart. I får restet lidt ind til Abries vågner igen, som gik ned i kampen. Så går de op igen og Abries tager den magiske ring af som i tidligere fandt. Mikkers amulet sidder fast og drainer hans styrke. Efter rest går de to ned igen, og møder en stor gruppe Lemures som de nakker, hvor Sejberg dør. Videre til sidste hytte hvor de møder Antoine en thiefling agtig noget, som rimelig let vinder over de to ogantoine-fiendling tager Abries til fange og fortæller Mikker at han vil bytte Abries for kvinden Hertha, som er kone til krofatter i Ringbriar fra kroen The Golden Mug, Mikker har 2 uger til at få Hertha ned til Antoine. Antoine mener yderligere at minen er hans og fremviser papir, som PC dog ikke rigtigt kan se.

End of second session.

Mikker starter med at gå op i borg og mødes af Morphine som spørger ind til Abries, men Mikker fortæller ikke hvad der er sket. Han går til Amerile og fortæller historien og Edward kommer til og får også historien, og fortæller at alle er klar til at hjælpe, de siger bare til.

Amerile og Mikker vælger så kun at tage Leon og Krang med, da de vil lave en stealth mission. Foran Antoines hus er en Lemure, som de let nakker. Ind i hus og der er Antoine. Så bliver der kamp. Stort set hele kampen står Krang bare og griner uhyggeligt pga Antoines magi, og Antoine leger med de andre tre, selvom de også får befriet Abries, så det er 4 mod en. Antoine får Leon til at løbe ud af huset med magi, og her bliver han taget af 4 af de underlige skabninger med lange arme (Lurkers). Dette ser Mikker som også må løbe pga Antiones magi, og Mikker dropper kampen i huset og prøver at hjælpe Leon. Imens leger Antoine med de andre i huset og til sidst er alle ude af huset. Her kæmpes der nu på to fronter. Det lykkes at befri Leon og dræbe alle Lurkers, men Antoine forsvinder, men når dog at tilbyde Amerile: “Overgiv dig, jeg kan godt lide gode røve”, som Amerile ikke tager imod. Krang bliver dræbt af en Lurker som river hans hoved i to.

Abries er ikke helt tilfreds med stealth taktikken og giver de to andre en lille opsang, som dog ikke udvikler sig til noget som helst. Hun ville foretrække en fuld styrke med alle brødre og søstre. Alle tilbageværende går tilbage til borgen, og rester og samler resten af flokken, samt tager Krangs lig med op så han kan begraves.

Så ned igen, nu i fuld styrke, men alt er tomt og væk er Antoine, så alle går op igen og her stopper tredje session (i er nu lvl 4 med 2900 xp).

Session 3

Først afhøres Lurker fangen fra Khyber minen. Her startes med betænkeligt lidt spørgsmål, før Mikker går i flæsket på Lurkeren, med tortur. De får ud af den at dens herrer hedder: Khraz’xar, og den fortæller at han snart vil finde dem, og at han har en meget stor hær, men ellers fortæller den ikke mere, før den dræbes af Mikker, på brutal vis.

Derefter tager alle 3 PC til Ringbriar, hvor de lige på den anden side af tornemuren, mødes af Magistrate Girard og et par vagter. Her indgår PC aftalen med Girard om at han står for minedriften, de for den mere seriøse beskyttelse og PC får så månedligt overskud af Girard (første betalind 30 Lharvion), og der underskrives et dokument om dette, hvor PC ikke må sælge eller mine til andre end Girard.

Derefter går PC til Ringbriar, hvor de ser 3 store metalliske House Cannith vogne i udkanten af byen, samlet i en trekant. PC Starter med at besøge præsten, Mark Gnirdar, som er meget fordrukken og Mikker må give ham et helt vinskind før han er til at tale med, som en gave til hans guder der skal igennem ham, for at nå guderne. Præsten henviser Mikker til det meget ulækre alter hvor han skal ligge, og kommer Mikker meget nær, med præstens meget ubehagelige body-odeur, men han får dog løftet forbandelsen som er på Mikker, pga de magiske ting de fandt i The Shadow templet.
PC besøger så smeden, en kæmpe af en mand og Mikker kommer til at mene at smeden nok er racistisk overfor dværge, hvilket stopper for den handel med Mikker. Men smeden får et godt øje til Abries, som flirtet med ham og gør ham helt forfjamsket. Hun køber en Splint armor af ham og han vil give frokost til hende, som en date, og Abries er med på det. Men da Abries har fået rustning, summoner hun sit vilde sværd, og det ser fantastisk ud, men lidet har hun glemt, at hendes sværd er meget ondt, og smeden bliver bange og vil ikke mere med Abries, så betaling gives for rustning og så ikke mere med ham.

Imellem tiden er Ameriel i godt selskab på kroen, The Golden Mug, med kroejerens kone, Hertha, og de flirtet vildt, men hun får Ameriel til at kaste magi, og da dette er forbudt i kroen er han ved at blive smidt ud, og Mikker må betale ekstra for at Ameriel kan blive i kroen, og det lyder til at krofatter og kone hele tiden gerne ville hive penge ud af Ameriel.

En af de følgende dage går Mikker til House Cannith karavanen hvor der er 3 store warforged vagter. Mikker går til en, og denne er meget abrupt og vil ikke tale med Mikker uden et gyldigt ærinde og da Mikker presser lidt, er den ved at gå til angreb. Ameriel prøver også, men med samme resultat. Så prøver Abries og da hun vil handle de magiske ting fra The Shadow templet, så får hun lov til at møde Mester Jackor Blackstaff, og PC sælger alle de tre cursed items for ialt 500 gp. Her hører Abries Mester Jackor sige til warforged, som hedder ‘Ting’, at han nok skal få hævn over Mikker på et senere tidspunkt, for de ytringer som Mikker gav den med på vejen, da han måtte forlade vagten.

Så går PC retur til House Zaxzil og sender Edward og Reliq til Ringbriar igen for at hyre nogle tømrere som kan genopbygge 5 af hytterne i deres cave, hvilket vil koste dem 60 gp, som Abries giver brødrene med.
Der går herefter 2 uger og deres simple port kommer i. Anthep får også tiltrukket en human tjener familie, familien Varmbad (fader Samuel (30), mor Launie (29), datter Leona (12), datter Lithea (9)), som alle er meget venlige, taknemmelige og arbejder godt. Der bliver også ryddet op i borgen, og vi stopper her, hvor den følgende dag er den 1 Lharvion, og noget er under opsejling!

(Denne session giver 600 xp til gruppen, som nu er oppe på 3500 xp).

Session 4

Det hele starter i vild action. Der er noget der angriber i minen, argh. Alle løber ned og der er mange skeletter, en stor rustningstype og en udød spellcaster. Kampen er hård og Mikker dør i kampen, men I får jaget alle udøde væk, uden andre tab end Mikker. Efter kampen finder I ud af, at der er en hær (I ved ikke hvor stor), af udøde skeletter mod nord for minen, lige efter broen på vej mod Darkstone.

Dagen efter kommer en bror til House Zaxzil som alle troede var dræbt af Hånden, men han er i live og hedder Saybron Hall. Han fortæller at hånden sendte ham på en hastende mission på en sørejse, med at aflevere en besked til nogle Hobgoblins i Darguun. Det går op for jer at I kun har set Hånden dræbe en søskende, men at alle troede at han dræbte 2 mere ligesom Saybron, som måske ikke er døde… Deres navne og det hele er lidt usikkert for jeres minde lige nu.

Der bliver sat gang i bygge arbejde i minen og der anlægges en lille gravplads i den nordlige del af House Zaxzil.

Efter lidt tid kommer Drax til jer, og fortæller om at en lizardfolk stamme mod nord opfører sig underligt og har fanget en af hans lizardfolk venner, og han vil gerne have jer til at hjælpe. I tager afsted asap.lord-sinizar-symbol
I kæmper nogle hårde kampe og går ned i et tempel. Her befrier I både Drax ven Exiltu, en lizardman healer og oracle, samt stammens høvding, Hechtuc, og krigshøvdingen, Hapu’ak. I finder ud af at noget ondt kom op nedefra som bar samme symbol som den udøde spellcaster som I mødte i jeres mine.

I følger efter en stor ildslangemandting ned i undergrunden, men efter meget lang tid, går I op igen og får Hechtuc til at smadre templet ned over tunnellen. Hechtuc og I laver aftale om at beskytte hinanden og at holde jer fra hinandens områder. Hechtuc vil også gerne have våben som han vil give god pris for (+50% af jeres købspris).

I sender Edward og Reliq til Moonwatch for at finde mester tømrer og familie som vil bo i borgen samt købe 3 heste. I flytter ind i forskellige rum i borgen. I tager en tur til Ringbriar, får identified, køber lidt ind, og tager en liste med for Herbalist Ilzakni med handelsting hun mangler i skoven.

Vi slutter her.

Session 5

PC tager tilbage til House Zaxzil og efter lidt tid der, kommer en flok folk til borgen. De er flygtninge fra Ringbriar, som vil bo på PC land og fortæller at Ringbriar er blevet fyldt med skumle typer og Magistrats mænd har tvunget folk ud af deres huse. PC giver folkene lov til at bo der.

Dagen efter kommer en kutteklædt kvinde til PC, hun hedder Lady Celeste og fortæller at hu har brug for deres hjælp med at jagte en demon som de kender, Antoine, og hans mester. PC er med på ideen, får en orb de skal smadre ved mesteren og tager afsted.

Ved en ruin hvor Antoine skulle være, er der lidt orcs som PC nakker. De går igennem borgen og får nakket al modstand og finder Antoine og hans mester, som hedder Lord Malice og er en stor demon. Lord Malice bliver vred og angriber da han ser Abries skjold. De smadrer Orb og en stor engel kommer frem og angriber Lord Malice. PC bekæmper Antoine og vinder, men ved slutningen kigger englen på PC, ser Abrier og udbryder overrasket “Datter”. Dette giver Lord Malice chancen for at Banishe Englen, og Lord Malice forsvinder derefter, da han er døden nær af sine skader.

PC tager tilbage til borg hvor Lady Celeste har bygget huse til alle flygtningene og Leon og Mugdul, som gerne ville prøve lykken i den nye by. Lady Celeste er væk. Vi stopper her.

Session 6

Vi er tilbage i House Zaxzil. PC snakker lidt om hvad der er sket, og dagen efter bliver de introduceret til en half elver, hr. Thaeheran, som fortæller at Ringbriar er overtaget af Emerald Claw og at han har opdaget spor af drager i området, sorte, hvide og sølv. Midt i samtalen kommer smeden Grik ind, og fortæller at en bonde, hans unge kone og deres 2 årige barn, er gået mod syd tidligt i morges og er ikke kommet tilbage og alle er uroligt. PC indvilger i at tage ud after bondefamilien og finder 3 Emerald Claw medlemmer sammen med en lille sort drage. Det ser ud til at de har dræbt bonden, som dragen spiser. Kvinden er nøgen og har halsen skåret over og den lille pige er endnu i live og græder. PC skynder sig til kamp og da svinger en af soldaterne den lille pige over til dragen som griber hende med munden, og den efterfølgende knasende lyd, bevidner at pigen er død. Kampen er igang. PC vinder og dragen dør ved en ‘velplaceret’ thunderwave af Thaeheran. PC fanger en af soldaterne – John – og han viser dem til soldaternes hule hvor de har samlet bytte. PC går ind, og der finder de mange lig og nogle rigdomme, men også en lidt større sort drage. PC vinder, looter og tager hjem. Her putter de John i en celle og begraver bønderne. De sover og får xp og er nu lvl 5.

Session 7

Der startes med et spændende morgenmøde hvor Saybron taler med fangen John, og efterfølgende er Saybron helt sikker på at han er god nu, og står inde for ham. Der er en del diskussion og de fleste er ikke for glade for denne udvikling, men de tager John med på eventyr. (før de tager afsted skriver Abries et brev til Drax med ukendt indhold)

Det aftales at de vil tage til Ringbriar for at se hvad der sker der.

Om natten den første nat, da de rester, opdager de at 4 warforged går forbi deres lejr – enten fordi de har spioneret på gruppen også væk da PC så det, eller fordi de bare var på vandring forbi, de går mod nordvest.

Næste dag, ved noget høj bevoksning og træer, bliver gruppen ambushed af underlige forvoksede goblins og en orc/half-orc spellcaster. Der kæmpes lidt og gruppen vinder let og orc’en flygter ud af en stor nedslidt sti, som om noget stort og tungt er trukket den vej. Orc’en er hurtigt og forsvinder ved en høj, hvor der bag en ødelagt nybygger vogn er en udgravet hule ind i højen. Gruppen går ind og møder en orc til, som har 2 ret spiste børn zombies. Kampen er kort og PC er for vilde. Der er en stor ismur længere ind og der er koldt. Gruppen smadrer ismuren og bag denne er der en tæt tåge. Rimeligt kæphøjt begiver PC sig ind i hulen i en tæt formation, da en stor hvid drage pludseligt bider ud efter abries og efterfølgende udspyr kulde på alle. Alle forsvinder ind i mørke da bevidstløsheden tager hele gruppen!

Session 8

I vågner i et fængsel, lænket til en væg, med 2 vagter i fuld udrustning der holder øje med jer. I bliver ført til en borg i Ringbriars trone rum, hvor I skal fortælle om jeres gerninger overfor magistrat Girard, samt John, half-orc’en der flygtede, den sorte drage der flygtede og den store hvide drage der overvandt jer. I diskuterer lidt, men får hurtigt en fornemmelse af at det hele er en farce, og at I ikke rigtigt har noget at skulle have sagt. I laver en aftale og underskriver et dokument på jeres ære og guder, at I ikke vil blande jer i Magistratens gerninger på hans land. At I tager John med jer som observatør og at I står inde for hans liv, og at I betaler bod for det hele i form af Ameriels bue ‘Bistream’.

I forlader byen og samler jeres ting, og får at vide på vejen ud, at I ikke er velkomne i Ringbriar i en måned, og derefter kun med i følge med John.

Helt ude ved tornekrattet opdager I at John er helt forandret og I møder en warforged ‘Mallet’, som fortæller at I stadig kan genvinde jeres ære og tage en fragt, hans leder profeten Taktan Seeker, som også var i hulen med den hvide drage. John reagerer meget sent, men siger I skal dræbe den warforged, og i det samme hugger Saybron sit sværd efter John. Kampen over John vinder I ret let. I følger med warforged og laver et lille ambush mod den vogn hvor fragten er, men glemmer at de fleste er virkelig dårlige til at sneake.

Vognen kommer og der er 4 store half-orc barbarians og en bueskytte goblin. De ser jer i god afstand og får kampen på deres præmisser, så goblinen skyder for vildt på jer alle. Til sidst er der lig-ned-op-skyd-ned igen kamp i lang tid, men til sidst lykkedes det Ameriel at kaste sleep på goblin og I vinder. Taktan bliver vækket og healer alle, og I giver ham og hans følgere lov til at bo på jeres land. Som betaling får i en magisk ring og disse warforged vil hjælpe jer imod angreb, hvis I påkalder dem.

Vi slutter hvor I lige er ankommet til jeres borg igen.

Session 9

PC fortæller Anthep at de skal ud og undersøge bæster, efter nogle spor som Thaeheran har fundet og de lader som om de tager væk.
Ved betalingsdagen ligger PC i skjul og det hele foregår uden problemer. PC vandrer direkte mod Ringbriar for at møde Liam fra modstandsbevægelsen.

PC vælger at gå ind til tårnet ved at gå ind hvor der er hul i torneringen og der kæmpes, hvor Saybron går ned, men Abries får ham op igen. Ved tårnet er der stor kamp igen. Abries hopper op på taget og får syre i ansigtet og dræber derefter en lille drage alene og ser at Liam ligger bundet på tårnets tag. De andre klarer ikke kampen inde i tårnet og Abries kommer til undsætning men klarer den heller ikke.

De vågner allesammen ved at Lady Celeste står båjet over Abries og alle fjender er døde. Pludseligt kommer en djævelsk udseende kvinde ind, med klove som fødder, lilla pels på benene og lange flagermus vinger, samt en lang pisk af ild, som hun smækker Lady Celeste med imens hun råber:” Gå væk fra min datter!”. Skyggerne samler sig i rummet og Lady Celeste forsviner i en spell. Den djævelske kvinde ser på Abries og siger:” Lav et sted som er beskyttet for andres øjne og jeg vil komme til dig. Vi har meget at tale om”. I det samme oplyses rummet i skinnende hvidt lys og i ser glimt af store hvide vinger og lysende sværd, før det hele forsvinder og I er alene i rummet.

Session 10

Pc snakker om det som er sket og hvad de skal gøre med Ringbriar, og Liam fortæller det han ved om byen og hvordan den er opdelt internt i små grupperinger som alle hader hinanden. PC aftaler at de vil angribe to af grupperingerne, Blackscales og Bloodblades fra en hemmelig tunnel som Ilxakni ved hvor er. De aftaler at mødes med Liam 2 dage efter deres angreb. På vejen tilbage ‘husker’ Saybron, med lidt hjælp fra den almægtige, at han hørte at den anden hvide drage er i Khyber. PC vil derfor først dræbe drage i Khyber, før de går til Ringbriar.

PC taler lidt i deres by og tager Grarsela med ned i Khyber, hvor de finder et frossent solidt dværge skib mod syd for deres mine, ved bredden til Darksea. Her ser de den anden hvide drage og slås med den, men kampen er ret et og den hvide drage flygter. De går ned i skibet hvor der er helt mørkt, og der er nogle onde udøde i mørket som de slås med og overvinder, den ene af dem er den samme udøde spellcaster som de mødte første gang de gik ned i Khyber. I skibets beskyttede bagrum er 5 dværge, som taler med bornholmsk accent, og dværgene vil gerne hjælpe PC nede fra PC’s mine af, hvilket de får lov til.

PC tager tilbage mod Ringbriar og ved sti igennem tornering møder de en Basilisk, som forstener Saybron, men til alt held finder de ud af at hvis man tværer dyrets øjne ud over øjnene på den forstenede, så forsvinder forsteningen.

PC går ned i den hemmelige tunnel og ind i Ilzaknis kælder hvor de slås med nogle små sorte drager og lidt cultister, som de overvinder. PC går ud igen og rester og m natten ser de en stor demon-agtig noget gå forbi deres lejr.
De møder Liam efter de 2 dage, og der er lidt kaos i Ringbriar og den hvide drage har taget Ilzaknis hus som sit lair. PC går ind i tunnel igen og der er is ved enden, som de får ud og de går i kamp med den store hvide drage og dens 3 kultister. De vinder og dræber dragen, og smutter ud igen med en masse guld.

Så bruger Grarsela clairvoyance til at se ind i Ilzakni kælder igen og ser at tunnelen er smadret og hører at de ved at spørge en af de døde, vha. en rødrobet præst, finder ud af at det var PC som stod bag angrebet, og at Magistrat vil tage sig personligt af dem nu. PC aflyser mødet med Liam, og fortæller Thaeheran at han skal tilbage til borgen nu, samt at Anthep og Reliq skal mobilisere borgen til kamp, måske mod drager.

PC tager derefter tilbage til borgen med alt deres guld og står nu foran porten ind.

Session 11 (7/3-17)

Borgen er i fuld beredskab. Alle Zaxzils børn, byens folk, warforged og en lille gruppe orcs, under ledelse as Mugdul, er alle mobiliseret i borgen og klar til kamp. PC får sendt en besked til Liam og hører at Magistrat, den hvide drage og en rødkåbet cleric er taget afsted mod nord.

Der forberedes det der kan, men lidt uheldigt kommer Saybron til at fortælle om ‘portalen’ til Khyber, til byens folk, og at noget uvist måske kan komme ud af den, så de skal passe på der. De bliver nervøse men beroliget ved at Saybron lover at blive hos dem, og støtte dem. Ingen tænker på deres dværge allierede ved minen, og Saybron vælger at lade være med at bruge den magiske ting han havde, som kunne lave en Treant til hjælp.

Dagen efter, om morgenen er der alarm. Magistrat har samlet en lille hør udøde og han går til borgen og beder PC om at overgive sig. De afviser og da han går væk igen, skyder de ham i ryggen…selv paladinen Saybron skyder ham i ryggen, da han har forladt byens folk til sig selv. Krigen starter så. Byens folk forlader hurtigt borgen ud af bagindgangen og lidt efter følger Morphine efter med de mindste af Zaxzils børn.

Magistraten forvandler sig til en large sort drage og dragerne går løs på borgen og dens folk. Kampen går derudaf, men uden nogen samstemmende taktik fra PC, og en efter en går de ned, og taber kampen…

 

I et underligt varmt rum, hugget groft i sort sten, med et mystisk rødt lys over det hele, vågner Abries. Hun er alene og mærker en klar fornemmelse af at Saybron og Thaeheran er døde. Der er en lukket sort dobbelt dør i rummet, men ellers intet som kunne forklare hvor hun er.

Session 12

Abries stiller sig op og ind ad døren kommer en thiefling som introducerer sig som Zarl og viser et brev, der beskriver at Zarl er fra Sinistril og at Abries skal følge med ham. Lidt tøvende og mistroisk går Abries med, og de begge går ud i en kæmpe labyrint, kendt som Minotaurs Fate. Zarl leder dem igennem en masse gange og de møder flere monstre. På vejen befrier Abries også en meget såret Beholder, som følger efter hende.

De slutter i en gang, hvor de rester og lige da de to er vågnet og har fået udstyr på…

Session 13

Pludselig samler der sig en masse skygger lidt fra dem, og ud træder en stor blå dragonborn. Det er Zarl’s ven fra Stalkers Deep, Zerak Zessla, som er også er en tjener for Sinistril. De snakker lidt og en mystisk dør åbner sig, da Zerak nævner en dør de skal igennem. Inden de går ind, hører de løbende skridt kommende imod dem fra begge sider, og de går ind igennem døren, og bag dem lukker en væg, hvor døren var.

Gruppen befinder sig i en et lille rum, med en simpel dør og et lille afløb med en klar væske og en guld ring der flyder midt i væsken. Zerak går resolut hen og prøver at tage ringen, lammes af smerte og besvimer. De undersøger den mystiske væske lidt, og til sidst prøver Abries at tage ringen, hun udholder smerten, og ringer glider på hendes finger, men da hun tager hånden op af væsken er den blevet såret og død, og alle ser med frygt på Abries nye zombie hånd.

De går videre til næste rum, hvor der er en gammel ynkelig mand som er meget sulten. Han har spist en guldring dagen før og er helt vildt sulten. Han grovæder 2 rations, og er stadig sulten. Zerak prøver at blande en tredje ration med noget lort, fra en af de meget store bunker lort der er i rummet, han kaster op og bliver også selv meget meget sulten, men videre i programmet. Zerak fodrer maden til den gamle mand og prøver i skjul at stikke en kniv i manven på ham. Den gamle dør, men de andre ser det. Abries bliver tynget af skyld, og ser tydeligt at de to andre virker ret ligeglade med denne tydeligvis ret onde handling. Zerak forsikrer at det nok ikke var så smart og virker til at angre sin dåd en smule. Zarl sprætter den gamle op og tager en guld ring fra hans mave.

I næste rum sidder en gnome og driller dem og ret hurtigt går Zerak i kamp med en meget tydelig offensiv formular. .Kampen er lidt hård, den lille gnom går sig konstant usynlig og får nogle gode stik ind på både Zarl og Zerak, men falder til sidst, og ud af hans lille krop bryder et stort krystal monster, som straks angriber gruppen. Gruppen får den smadret, hvor den lille beholder som følger Abries til sidst bider den store golem midt over, og golemmen bliver til støv, og endnu en guld ring pligrer ned på gulvet, fra monstrets øje.

I næste rum står 5 gamle møbler og alle har en masse ragelse på dem, som alle kunne være guldringe. Rummet er oplyst af en lanterne fra loftet. Straks da Abries går ind bliver hun vildt sløv og ugidelig og sætter sig ned. De to andre prøver alt muligt, og finder ud af at der er magiske runer i dørkammen, og at der står ‘dovenskab’. Pludselig får Zarl den gode ide at de begge skal tilbage i det første rum og begge skal stikke deres hånd ned i de to huller med væske, som er dukket op der. Det gør de, udholder smerten og finder intet, men trækker begge en zombiehånd op ad væsken.

De går tilbage til rummet og efter lidt mere undersøgen, går alle ind i rummet. Abries og Zerak går over til en kiste og et bord til en bog, og undersøger bunken med ragelse, men de når ikke at finde noget eller se det hele igennem, før en skygge samler sig rummet og angrber gruppen. Gruppen får dog let dræbt den, og i et øjebliks kådhed skal Zerak lige til at give Abries en high five, og vi slutter med Abries blik, som siger noget alle:” hvad fanden har du gang i?”.

Session 14

Gruppen fortsætter søgningen og slås mod et par flere skygge monstre, men finder ingen ring, og midt i kampen teleporteres pludselig en half elver ind, som Abries genkender som Oak, en som også blev trænet og opfostret hos Zaxzil, men som forlod borgen noget tid før Zaxzil blev bortført.

Efter kampen, snakkes der lidt og Abries undersøger lampen i rummet og der er ringen de leder efter, og så snart den tages forsvinder dovenskaben fra alle og fra rummet. Zarl går hurtigt videre og møder et stort brunt insekt, med lange tentakle ting. Den angriber og går efter metal, som den ruster med sin berøring. Gruppen vinder dog hurtigt kampen, og Abries tager alle ringene på zombie hånden og straks oplever hun magi strømme igennem sig.

Gruppen vælger at sove i en mørk kuppel som Abries nye magi fra hånden skaber og Abries sover rigtig godt, men alle andre har frygtelige mareridt hvor Abries hånd hele tiden dræber dem, på alle mulige måder, og de sover frygteligt. Herefter rester de igen, men udenfor kuplen.

Gruppen får at vide at Zerak har en potion fra Sinistril som kan teleportere dem væk, men de frygter at bruge den, for alt hvad der kommer fra Sinistril kommer med en pris. De går derfor selv ud i Minotaurs Fate i Khyber. Først i et stort gravkammer rum med mange kranier der kigger på dem med grønne lys i øjnene. Derfra går de mod nord og de ambushes af minotaurs. En stor kamp starter og midt i den bruger Oak sin larmende magi og flere og flere minotaurs kommer til, plus et andet stort væsen, som gruppen ikke rigtigt får set, for midt i kampen bruger Zerak potion og de teleporteres med nogle minotaurs.

Gruppen oplever at blive ført hurtigt igennem mørke og rammer så noget cirkulært og glider ned af det, før de pludselig står i en mørk kloak, dækket i slim, med en stor flod af slim og kloakvand i midten. På den anden side råber en halfling kvinde at noget er her, før hun rammes af noget og falder om. Minotaurs fra Minotaur Maze kæmper videre og kampen er vild, og der kommer også en stor sort ooze ned midt i kampen. Hele tiden rykker gruppen videre og hver gang er der en ny fare. De kæmper og kæmper, og ved kampens ende når Abries til halfling kvinden, og hun ser forslået på Abries og hvisker med helt hvide pupiler: Kan du huske det noget som er her?, det er mig. Og i det samme forsvinder hun i en sky af hvid røg. Der er igen kamp med denne nye fjende og hendes magi. Kampen er vild og til sidst med både Zarl og Zerak nede lykkedes det Abries at dræbe halflingen.

 

Session 15:

VI starter med at Abries får looted halflingen og hun kravler så ned i hullet og ned i et stort kompleks, hvor der er en stor obsidian sarkofag for Zo’Uhl. Hernede er der meget at se på. Der er udøde, store rustninger, magiske cirkler, guld, oozes, statuer og bøger. Gruppen formår at bevæge sig mod udgangen, men den er blokeret af en magisk barriere, og de må bekæmpe udøde eventyrere og en kæmpe ooze. Herfra må de aktivere magiske sten, og hver gang møder de en farlig fjende som summones ind. Til sidst er gruppen godt forslåede og vælger med det samme at aktivere den sidste sten, og møder en stor edderkop med en kvindelig elver krop som torso. Edderkoppen bruger sin bue med stor effekt og kravler op i loftet. Midt i den vilde kamp, flyver 2 statuer ind i kampen, og gruppen får dræbt edderkoppen, men statuerne får dræbt først Zarl, da han smider sig ned i et forsøg på at virke bevidstløs, og også Oak må lade livet, før begge statuer dør. Gruppen får taget tingene i kisterne ved de magiske sten, og bevæger sig ud med Zarl og Oak på skuldrene.

De er nu i en gang som fører let opad, med det uhyggelige kompleks bag sig.

 

Session 16:

Zarl og Oak vågner igen fra de døden, hver med sin egen SÆRLIGE (husk det drenge) historie. Gruppen går ud af komplekset og ser mange mange døde eventyrere og sidegange. Pludselig møder de Girard og nogle af hans følgere. Girard bliver tydeligt meget vred og frustreret og beordrer sine folk i kamp og flygter selv. Kampen er kort og PC vinder let. De går efter Girard og møder en mærkelig mand af ukendt race – Gorak – som har en lille lejr i gangen og sælger potions og småting, for en overpris. Han er venlig og modtagelig og fortæller PC, at hvis de vil efter Girard så skal de møde ham – Gorak –  i bydelen Shoreline, hvor han vil hjælpe dem.

Pc går ud af tomb kompleks og ser en lille markedsplads og folk der bliver meget begejstrede og vil hylde disse helte. PC er noget tilbageholdende med at fortælle om deres succes, og de møder også 3 ubehagelige typer, som virker ret ondskabsfulde. Pc går mod bymuren ind til byen Galethspyre, men de kan ikke komme ind uden papirer, som ingen af dem har.

Tilbage forbi markedsplads som kaldes Zo’Uhl Fair, og de går til bydelen Dawnfoot, som er en fattig bonde bydel. Her møder Abries, Zarl og Oak en gruppe lede byvagter, som irriterer gruppen og beder dem om at smutte. Abries går, Oak diskutere lidt, Zarl bliver ubehagelig og provokeret og det hele ender med at Zarl kommer i fængsel, godt gennemtævet og Oak ryger samme vej. Oak laver en aftale med bylederen Lord Jaffor, og må betale mange gp, både for at redde Zarls liv men også for at møde en kontakt Oak kender i bydelen, Sigrid. Mødet sker og det er tydeligt, at hun er fuldstændig kuet af den onde Lord Jaffor.

De to går ud af byen, Zarl døden nær af alle sine tæsk, og han er uden våben og rustning. De rester en dag. Oak får snakket med Sigrid og hun fortæller at de skal møde hendes kontakt, Henrik, i Zo’Uhl fair. De møder kontakt og indser at Lord Jaffor virkelig er ond og misbruger og myrder som han lyster. Han er dog også lord i byen. PC tager imod mission om at myrde lord Jaffor.

 

Session 17:

Pc møder Henrik den næste dag, klar til missionen. Henrik har en allieret med, en half orc barbar type Hülgaah. Alle går nu til Lord Jaffors hus. Hele byen er tom og alt er mistænkeligt stille. PC går ind i huset hvor de kæmper, først imod de 3 skumle typer, som af en eller anden grund var der. PC dræber alt og alle i huset, selvom de har lidt problemer med en dværg wizard som hele tiden var usynlig. De finder og følger en lang gang i kælderen i huset, men de kommer efter noget tid, ud i en kloak, og går tilbage igen. Oak, Abries og Zarl går ud af byen og hen til Holdi (Abries beholder pet-ting), Hülgaah og Zerak bliver i byen med hjælp fra folk der og får befriet de sidste fanger og Sigrid, vha. Zerak disguise self, uden flere mord. PC har taget hovederne fra de dræbte med sig og Holdi æder dem for vildt og på den klameste måde og ser ud til at blive healet af det. Alle pc er nu i et safe house i Dawnfoot, hvor de rester, og dagen efter sejles de til bydelen Shoreline.

Her møder de høvdingen af denne viking-agtige bydel. En glad og festlig type, som er velkommen. Abries finder smeden Grik i bydelen, som viser sig at være helt ødelagt af sorg over hans døde søn og alle de døde børn fra flugten efter den tabte kamp ved Zaxzil Fort. Grik beskylder Abries for at have skylden og ansvaret for denne tragedie. Abries øjne skifter fra at være helt hvide til at blive helt sorte (hvad er der mon sket der???)

PC møder også Gorak i bydelen i hans ekstradimensionelle butik, hvor de laver en magisk aftale med ham, hvor de skal ligge en hånd på en sort sten. Alle er lidt mistænkelige og Hülgaah gør det ikke. Alle ser også at Zarl ikke vil, men ser ud til at tvinges til at ligge hånden på stenen alligevel, og hans hale bliver i det samme 1 ft. mindre og selv Gorak virker overrasket over, det med halen og hans underlige tvungede adfærd med at ligge hånden på stenen. Abries finder ud af at handes sværd hedder et Foebane.

PC går nu imod Aurum dværge som holder en af Goraks kontakter fanget, som kan fortælle pc om den videre vej ind i et af Girards komplekser. PC får dræbt alle dværgene, med lidt panik grundet en spændende brug af dimensional door. De får befriet kontakten, en halfling kvinde Magrit, som kan fortælle om en anden indgang til komplekset, der burde være mindre beskyttet og hun giver dem password. Hun fortæller også om uhyggelige skelet slanger og en udød beholder, ved den hemmelige indgang. Magrit fortæller at hun gerne vil hjæpælpe PC og at hun har et skib i havnen i Galethspyre, så de kan finde hende, hvis de har brug for det.

Vi stopper i dværge huset.

 

Session 18:

Gruppen får samlet sig sammen og går tilbage til Shoreline og snakker med Gorak, og får handlet lidt potions og sådan, til deres farefulde færd ned i Girards Crashhold kompleks. De finder ud af, at der er rygter om hvide drager derinde og er set små sorte drage gå til og fra Crashhold. Gruppens half orc ven Hülgaah vil prøve at finde hjælp og støtte andre steder, til deres farefulde færd og forlader gruppen, for at vende tilbage til Crashhold, når han har haft held med sit forehavende.

Gruppen tager til Crashhold og vandrer stille i bydelens velbevarede ruiner og gader, og pludselig bliver de opmærksomme på at noget stort følger dem. Ved en plads i bydelen angriber pludselig en stor hvid drage. Kampen er hård og forfrossen, og før dragen flygter vildt i retning af Girards kompleks hovedindgang, så når den at skade gruppen og sige hævngerrigt, at den endelig kan hævne mordet på dens far.

Gruppen finder den hemmelige indgang til komplekset og går ned i mørket. Der møder de både store skelet slanger og en udød beholder, og Holdi kommer pludselig til gruppen og får nær givet Zarl et chok så han sætter sig på halen.

Gruppen får åbnet en hemmelig dør ind til komplekset, ved at bruge kodeordet: Penumbral Blood, og der finder de en stor hule med simple borde, hvorpå der ligger lig, som er hugget i og sat sammen med alle mulige andre dele. En ensom lille gnom-skabning med blåtlysende øjne går rundt imellem ligene. Gruppen går ind og Abries farer lige i flæsket på den lille skabning, som bliver meget bange. Ligene på bordene vågner og en stor kamp begynder. Abries dræber den lille gnom med en ondsindet hvisken da hun gennemborer ham. Gruppen bruger en del guddommelig hjælp og de udøde flygter og kommer igen, nu med endnu flere af de uhyggelige udøde. Blandt de sammensatte udøde er en lille pige med 8 tentakler i stedet for arme, og stakkels Zarl, som i et helt uvant mod, havde gået lidt frem, bliver angrebet af den lille pige og hun får nær tvunget livet ud af den stakkels thiefling.

Men alt er vel, og gruppen overlever og barrikaderer gangen videre og får taget et long rest, inde i komplekset.

 

Session 19:

Gruppen går tilbage til komplekset og længere frem, hvor de kommer til en gang, og der er lys fra den ene gang, som også leder en smule nedad. Zarl sniger sig alene frem og opad, og kommer til en opgang af hulen som leder ud i et stort tempel, tydeligvis for en af The Dark Six guder, og her er lys fra et bål og der sidder 3 skikkelser ved bålet. De er alle i fuld udrustning og den ene har en mærkelig metalmaske på. Da Zarl begiver sig lidt længere op, for at se bedre, rejser den med masken sig op og kigger lige på ham, men gør ikke andet. Zarl går tilbage ned i hulegangen og tilbage til de andre.

Zarl går så ned ad den anden gang og kommer til en sted i hulegangen hvor hulen er gravet ud til noget der ligner en opmuret kældervæg, og her er et stort hul i, hvorfra der lyser lys ud i gangen. Zarl kigger ind og ser 2 lanterner der er sat på træskamler så de lyser direkte ud i gangen. Zarl slukker dem begge med magi, ser der er en dør bag lanterne og begiver sig lidt længere ned ad hulegangen. Her møder han en forgrening og fra den ene vej høres der tydeligt metal der klirrer imod metal, og hvad der lyder som mange soldater samlet tæt sammen. Zarl går tilbage.

PC går nu sammen ned til forgreningen hvor Zarl retter en velrettet fireball ind i rummet, som dræber alle de udøde skeletter og zombier som stod der. I det samme hører de alle skrigende dyre-agtige lyde fra den anden gang ved forgreningen, og her ser Zarl at i et stort hulerum er samlet en mængde små sorte drager som er alle er ophidsede og vilde og der er så mange, at det hele bare ligner en stor sværm af sort skæl, tænder, klør og onde øjne.

PC vælger at gå igennem forgreningen hvor alle de udøde var, og her kommer de ud i et mindre rum med et magisk rituelt symbol, skrevet i blod på gulvet, 2 lig inde i symbolet, et lille bord og bag det en underlig skikkelse, flot elvisk på den ene side og helt skelet på den anden side af hele hans krop. PC vælger at angribe skikkelsen i ren surprise, men ak det er bare en illusion, og den rigtige skikkelse står et lidt andet sted. Skikkelsen prøver at få alle PC ind i rummet, så den kan snakke med dem, men Zarl vil ikke også er kampen igang. Skikkelsen viser sig at være noget af en wizard og kampen er hård, med fireballs til højre og venstre. I kampen går Zerak og Abries ned, men til sidst får Oak skikkelsens hoved til at eksplodere med en velrettet shatter og alle kommer på fode igen og de short rester.

I den lille hule er en mindre gang videre som PC følger, med den modige Zarl forrest, og øv, han går i en magisk fælde og livet drænes ud af ham, men han overlever dog. Gangen fører ud i en meget stor hule, hvor der er hoftehøjt vand over det hele og spredt rundt står der underlige store æg, og der er et mystisk grønt lys i hulen. De hører en rungende stemme og snakker lidt med hvad der viser sig at være en meget stor sort drage, der hedder Penumbral Blood, og som ser helt mærkelig ud, hvor dens bagkrop er helt oppustet og underlig, og den virker til at være i smerter og glad for at PC dræbte den udøde skikkelse fra før. Zarl når lige at fyre noget smart-ass af og dragen takker med en regn af syre ned over ham, som han dog overlever. Penumbral Blood fortæller at den er forbandet og den hader sine forbandede unger fra æggene, og den virker til at tro at den ikke kan kurreres.

PC går videre forbi dragen og i gangen møder de en mystisk og stærk half-dragon agtig skabning som siger noget med at PC har værdigt blod også angriber den. Først går Zarl ned, og op igen. Så Zerak ned, Oak ned og Zarl ned igen og til sidst dræber Abries den, på en langsom og uhyggelig måde. Abries får alle op igen.

Abries laver sin sorte kuppel og ingen vil sove i den, så alle andre sover udenfor, og der holdes vagt, og de forsøger et long rest…

 

Session 20:

gruppen får rested, og ved morgengry hører alle an vred og meget frustreret stemme, som nærmest brøler. Det er Girard som tilsyneladende taler med Penumbral Blood og han er meget sur og sviner hende til, og siger også at nu eventyrere har dræbt Voz Vol så skal de vente på at han får en ny krop, og at han nu vil gå ind til “vogteren” og selv se hvad der sker.

Girard går så meget surt, småbørnsfornærmet og trampende imod pc. Da han ser dem bliver han til drage og flygter, men ak for ham, så har Penumbral Blood blokeret vejen ud og han er fanget. De kæmper med Girard og han viser sig hurtigt at være en overkommelig fjende, og til sidst skærer Abries hovedet af ham.

Abries fortæller de andre at Girard har dræbt alle hendes brødre og søstre og før har været magistrat over en lille by, Ringbriar, som Oak ved er jævnet med jorden og rejst til udøde.

Gruppen prøver at samle nogle dele fra dragens krop, men ak det er ikke deres stærke side og til sidst står de med en smule skæl og et gennemhugget hjerte, og dragens lig minder om en regulær massakre plads.

pc går igen og ved Penumbral Blood beder hun dem om at dræbe hende, hvilket de gør, også hører de vilde hyl og brøl fra de små drager og de flygter ud via udød wizard vej og ser ved hans ritual cirkel at noget er ved at samle sig inde i den magiske cirkel. De flygter ud af den hemmelige indgang og da de kommer ud ligger den store hvide drage på lur og de kæmper med den. Kampen er hård og Oak går ned og healer op mange gange, og til sidst flygter den hvide drage mod vest. De rester i Crashhold et sikkert sted.

Så går de til Ringbriar og Abries giver drage hovedet til Grik som takker hende med tårerne løbende ned ad kinderne og siger, at så er hun alligevel en helt. Pc render lidt rundt i Ringbriar, og Gorak får dem til at tage den voksne snak om hvad deres fælles mål er og hvorfor de egentligt er sammen. Små sker der ting og sager i den snak. Det viser sig at Abries og Zarl begge er børn af Sinistril, søskende.

gruppen bliver enige om at næste mål er at tage Zaxzil keep, selvom de har forskellige grunde til at ville det.

zarl er med på det hele, så længe han får oplevelser, magt og prestige.

Abries vil gerne finde ud af hvad der er sket med Zaxzil.

Oak vil gerne finde ud af mere omkring Zaxzil og hans børn.

Zerak vil gerne gøre det af med Sinistril, og opbygge et stronghold, samt skabe kontakter til underverdenen.

de finder også ud af at Zerak Gud ikke er direkte ond, men mere sådan en kaotisk mellemting som måske endda vandrer på verden som den eneste af guderne.

der ser også ud til at være et fælles langsigtet mål om at gå imod Sinistril.

Efter den gode snak, prøver en tyv at stjæle den flotte Vol medaljon, men Zarl ser det og får tyven til at fortælle at han blev hyret af en som ligner Gorak.

Zerak møder en Loke i Ølhallen som er noget skummel og også en følger af the travelar. Loke vil bruge et døgn på at finde ud pris på gode dokumenter til at komme ind i Galethspyre.

zarl forsøger sig endnu engang med sang og musik i kroen, men igen falder det ikke i god jord hos vikingerne, som får han stoppet prompte med kasteskyts til hovedet.

næste gang starter vi i Ølhallen den næste dag og alle stiger en level!

 

Session 21:

det er næste dag. Der tales om alt muligt, både indbyrdes i gruppen og også med Loke, Grik, Hugo og Gorak.

Loke kan skaffe falske papirer, 250 gp pr mand, og de vil nok ikke holde særligt længe eller godt, pga gruppens mærkelige racer. Ellers kan han for 500 gp sætte dem i forbindelse med en adelig som måske kan skaffe rigtige lovmæssige papirer. Gruppen har ikke penge pt. Loke kan findes i Shoreline, hvor han bor.

Grik kan godt lave en full plate til Abries, men det vil koste et +1 våben de har, eller tilsvarende, og tage 1/2 år. Det kan Abries ikke vente på, men hvis pc finder en andens full plate så kan Grik tilpasse den.

hos Hugo sker der ting og sager, da Abries indrømmer at hun har myrdet Hugos lillebror, da pc var i hulen i Crashhold. Hugo angriber og Abries vinder over Hugo og hans lillebror som kommer frem som et specter. Derefter forbinder Abries Hugos sår og lader ham være bevidstløs. Da Zerak og Zarl hører om dette, så tager de til Hugos butik og tager alt det de har lyst til.

Gorak køber Lord Jaffors warpick for 500 gp.

Gruppen tager så afsted imod Zaxzil keep, og rejser igennem det mørke land, som er trist og nedtrykkende. De møder en gruppe Emerald Claw soldater og der kæmpes vildt, men til sidst får gruppen vundet, og vi befinder os nu der ved kampen, midt om aftenen, før natten.

 

Session 22:

(Det kunne egenligt være fedt hvis gruppen havde et navn…) Gruppen snakker lidt sammen den aften. Blandt andet fortæller Abries at skulle hun dø og det er helt umuligt for de andre, at genoplive hende, så vil hun begraves med sit sværd og sit skjold. Det lyder til at de andre er helt med på den ide. Zerak fortæller at han meget gerne vil have de andres hjælp til, når alt det her med borgen og deres nuværende quest er overstået, at gruppen så vil hjælpe ham med at prøve at løse mysteriet om Dragonborn – er de drager eller øgler og hvor kommer de egentligt fra?

Gruppen fortsætter dagen efter og møder en fæl gruppe skeletons og deres Wight cleric. Kampen er relativt hurtigt overstået og PC vinder. Den aften modtager Zerak en magsk besked fra Loke, som fortæller at der har været mystiske folk og spørge om hvor gruppen er og hvor er den taget hen, og Loke fortæller at gruppen bliver jaget. Samme nat i første vagt angribes gruppen af Lizardfolk zombies (Abries kan ikke genkende nogen af dem direkte, men de kommer tydeligvis fra skoven nord for Zaxzil Keep) og en mega zombie krokodille. Gruppen vinder igen relativt let, særligt med hjælp fra Zeraks gud. Næste dag foregår uden kamp, men om natten angribes gruppen af lizardfolk vampires. Der er en af dem som flygter, og gruppen vinder over de 2 andre, her er det Abries som udmærker sig med at dræbe den sidste på magtfuld vis, da den prøver at flygte.

Dagen efter ser gruppen et rødt lys i det fjerne som nærmer sig. Gruppen går sig klar og det røde lys viser sig at komme fra en rustningsklædt skikkelse, som lyser rødt indefra, og i det samme flammer et flyvende kranie op ved skikkelsens side, i grønne flammer og den skyder en grøn ildkugle imod gruppen. Gruppen kæmper og med et kommer endnu en udød til kampen, en mærkelig zombie noget som kaster med blodsugende orme, og inden den kæmper når den at sige: “Lord Girard sender en besked; omend mit føre er reduceret, er dette ikke overstået, Girard vil få sin hævn”. Gruppen får hurtigt samlet sig i kampen og vinder.

Derfra vandrer gruppen helt til Zaxzil Keep. De vælger at gå igennem den forladte by og her møder de nogle uhyggelige Wraiths, som gruppen også nedkæmper, dog er Oak tæt ved at dø i kampen. Gruppen går til bagindgangen i Zaxzil Keep og Zerak ved at den er barred indenfra. Gruppen snakker om hvad de nu skal gøre. De rester short i den forladte by, og sessionen stopper her efter de har short rested.

 

Session 23:

PC mærker efter deres short rest, hvordan den ekstreme kulde har sneget sig ind i knogler og muskler, alle er påvirkede af det, men særligt Zerak.
Gruppen snakker om at gå ind ad bagindgangen og det aftales at med Zeraks magiske dimensionsdør, så kan han og Abries komme ind på den anden side af bagindgangen. Dette afprøver, men ak, begge skynges ud af døren og mærker en knusende fornemmelse på deres kroppe.
Herfter vælger Abries at lave et vildt hop og hopper op på borgensmur, og sindsoprivende langsomt kæmper de andre sig op ad et reb, hvor Oak falder ned 3 gange, måske grundet kulden i hans fingre.
Fra borgens mur kan gruppen se at hele borgens fort er indkapslet i is, og der går 2 store drageskeletter rundt nede foran fortet. Abries kigger koncentreret på Holdie og afsted svæver Holdie, og de finder ud af, at fortet er indkapslet i is hele vejen fra mur til mur, men særligt mod nord er isen tyk. I det store isbjerg er ved siden af fortet en hule, som er mørk og går nedad. Gruppen snakker taktik, og de aftaler at dræbe de 2 store drage skeletter først. Abries og Oak går ned til dragerne og Zarl og Zerak kæmper fra et tårn nær hvor kampen vil blive. Kampen er ret kort, selvom dragerne åbenbart har noget mystisk isnende magi, som skaber is omkring dem. Men de kan ikke stå for Oaks magi og han pulveriserer begge drager. Gruppen finder 3 store sølvringe med indgraveringer på draconic. Igen snakker gruppen taktik.
Zarl sniger sig frem imod tjenerboligen og med et rejser der sig 6 skeletter på borgens mur over porten og begynder at skyde pile på ham. Men intet problem, Zarl udrydder dem alle med en voldsom kugle af ild. Zarl går derefter til tjenerboligen og ser at den er fyldt med lemlæstede lig og dele af lig, det hele indsøbet i blod og frost. Da Zarl går ind hører han en baby der græder og han undersøger det og opdager at det kommer fra et rum ovenpå, hvor han ikke går ind. Derefter vælger gruppen at gå et stykke væk fra borgen og lave et long rest (stakkels baby…). De går derefter ind i borgen igen og undersøger tjenerhuset. Denne gang opdager Abries at lyden af den grædende baby stadig er der, men kun når nogen kommer ind i huset, ellers er der dødstille. Gruppen undersøger ikke nærmere, men går til hulen.
Alt er i is og hulen går nedad i jorden. Det er svært at komme frem og gruppen møder en stor mur af is. Abries husker at dette minder om den første hvide drage de dræbte, som også havde den samme type mur af is. Abries smadrer muren af is på afstand med sin maul, som pludseligt dukker op i hendes hånd. De går videre og kommer til endnu en mur af is, men denne har religiøse symboler på sig, som Oak fortæller er symboler for Blood of Vol og Tiamat. Foran muren står 8 isstolper. Da en forstyrrer stolperne forvandler de sig til små ismonstre med vinger og der er kamp. De små monstre er dog meget lette og kampen overstås hurtigt.
Zerak bruger sin magi og fjerne det magiske ved de religiøse symboler og Abries smadrer væggen med sin maul. Bag ismuren er en stor hule. Bagerst er en stor isbunke med guld og sølv inde i, og ved siden af den sidder en stor hvid drage på spring. De taler lidt, og dragen er oprevet og vred på Abries, men tilbyder at gruppen kan gå nu, da den har vigtigt arbejde at udføre. Gruppen afviser og der kæmpes, men ak, dragen er ret let og med gruppens samlede angreb dør den hurtigt, hvor Abries giver den det sidste stød. Gruppen begynder så at loote, men i det samme vandrer 2 mindre drageskeletter ind i hulen og bag de 2, kommer en mystisk skeletskikkelse i en rød kåbe som siger med en uhyggelig stemme: “Girard vil få sin hævn, The Dark Pack er på vej, I vil dø i blod”. Skikkelsen peger på det ene drageskelet og den vokser i størrelse, og skikkelsen forsvinder så. Der kæmpes igen med denne nye fjende, men gruppens magt er stor og de vinder, hvor det er Zerak der giver det afgørende angreb. Gruppen samler skatte og isen begynder at smelte hurtigt, faktisk så hurtigt at gruppen er nødt til, at løbe op af hulen, hvor de lige når ud, inden hulens is smelter og efterlader en lille sø i borgens gård. Gruppen går til borgens fort, hvor det hele stadig er indkapslet i is, men ved Abries titaniske styrke får hun smadret isen, så de kan gå ind i fortet, og hun får smadret den massive is og får ryddet hele fortets forhal. Vi stopper her, der er ikke rested.

 

Session 24:

Gruppen rester i et tårn og deler derefter deres magiske ting. De går tilbage til borgen, først til rummet med nedgangen til Khyber. Her finder de gangen blokeret af store sten og noget ser ud til at smadre fra den anden side af stenene. De går derefter til great hall hvor der er metalliske rør overalt, og der er tåge og 3 blå lys inde fra tågen. De går hen til lys og der er 3 store beholdere af glas og metal. Zerak får åbnet den ene og en elver kvinde Shara, falder ud og der snakkes med hende. De åbner de andre 2 beholdere. Den ene har en død human og den anden har halflingen og barn af Zaxzil, Loen, som kort fortæller hvad han har overhørt i sit fangenskab, og dør så. Der snakkes om piedestal i great hall. Shava forsøger at aktivere piedestalen, og hører forfærdelige stemmer og sit sind angrebet og når at slukke for piedestalen. De går derefter til zaxzil soveværelse og møder en uhyggelig udød troldmand, som de dræber efter den igen og igen vil have dem til at finde en gylden scroll. Efter kampen finder de en gylden scroll som zaxzil har skrevet og havde skjult for udøde øjne. Der snakkes om hvad nu. De forsøger at smadre piedestalen og en fiend kommer frem, som de nakker og derefter smadrer Abries piedestalen. De snakker om Zaxzil og brevet og hans motivationer. De går derefter til nedgangen til khyber, gør klar og vælter stenvæg, og ind kommer en stor sten skikkelse, som de også nakker. Så sniger Zarl sig ned og bliver væk. De andre går efter og en efter en går de ind i kammeret og bliver overtaget:

 

Det I alle har set er et skinnende symbol, sat på toppen af et højt tårn. Symbolet er ubeskriveligt og med et oplever I alle hvordan symbolet trænger ind i jeres sind. I kan ikke røre jer og som en stormfold vælter der onde stemmer ind i hovederne på jer, og med et er der en mægtig stemme som trænger igennem og det sidste i husker er, den mægtige stemme som siger: “Velkommen i flokken”.

 

Med et ophører tid som I kender det og alt der sker herfra er sløret og kommer kun i brudstykker. Det som følger er det som I husker, når min fortælling er færdig, så læn jer tilbage og gør klar til at lytte:

 

Som styret af en fremmed magt, husker I hvordan I alle straks begyndte at hidkalde alle de mystiske væsner og forældre, som I kan. På alle mulige tænkelige måder, prøver I alle at hidkalde dem I kan, ned til hulen og til det mystiske symbol.

 

Kun 1 svarer på jeres kald. Ud af den mørkeste skygge træder Sinistril, hun kigger først på jer også rundt i hulen og med et ser hun symbolet og ligesom jer, bliver hun også overtaget. Det næste I ser er at I alle står ved Stalkers Deep’s porte, Sinistril er forrest og hun bærer det mystiske symbol. Så er I inde i den uhyggelige borg og overalt omkring jer er der djævle som kaster sig i støvet for symbolet, og I ser hvordan antallet der følger med symbolet støt stiger. Langsomt ser I kamp i byen. Nogle djævle prøver at kæmpe imod den trussel I udgør. Kampen er blodig og lang, og med et rammer en voldsom stråle af magisk energi det mystiske symbol som splintrer og i det samme, går den blodige krig i Stalkers Deep helt amok. Der er skrig og kamp overalt og I er en del af det hele.

Det næste I ser er, at I står foran en kæmpe skygge, som opleves at stå midt i en kæmpe hule, uden noget som ser ud til at kaste denne skygge. Overalt omkring skyggen ses der glimtrende farver i alle regnbuens farver og I mærker alle en ubeskrivelig voldsom ondskab og magt. I ser jer selv, Sinistril, lederen af Stalkers Deep, Rakshasa’en Zathasram og et antal mægtige djævle, med kæmpe vinger og blodrød hud, som alle står i en cirkel om den store skygge og messer. Med et bryder de glitrende farver i tusind stykker, da ritualet suger Zathasram og alle djævlene ind i skyggen og skyggen former sig til en skikkelse, og træder ud foran jer.

 

I oplever alle en viden i jeres sind, at dette er The Stalker In Shadows som I har befriet og imens i mærker hvordan den gransker jeres sind, så kan I se hvordan I alle forvandles. Fra jeres humanoide skikkelser bliver I alle til frygtelige dæmoniske udgaver af jer selv, særligt Sinistril ser I blive forvandlet til en forfærdelig skikkelse, med tentakler, pigge og ondskab overalt.

 

Det næste I husker er en stor kamp mellem jer, flere dæmoner og den store skygge, imod en stor gruppe troldmænd. I en voldsom blodrus får I dræbt mange troldmænd og med et står I alle foran endnu en glitrende regnbue barriere, og sammen med Sinistril og The Stalker in Shadows, brydes barrieren og endnu en ubeskrivelig dæmonisk bevidsthed er befriet, og igen ved I bare at dette er Malathar The Keeper of Secrets.

 

I ser nu tiden fare frem og tilbage, nogle gange lyn hurtigt nogle gange langsomt og til tider endda baglæns, for så at fare fremad igen.

Det I ser er mange flere blodige kampe. I ser hinanden blive mere og mere dæmoniske og frygtelige at se på. I ser hvordan I er med til at befri 4 mere af de forfærdelige dæmoniske Overlords, og I ved at jeres samlede dæmonhær har befriet 12 andre.

 

Der er nu en verdenskrig i gang og jeres dæmoniske magt er voldsom og frygtelig. Flere gange ser I det mystiske symbol igen og flere gange taler det til jer.

 

I ser hvordan I er med til at udslette hele byer og lande og hvordan dødelige helte forsøger at bekæmpe jeres dæmoniske fremmarch, men uden held. I ser blod og ødelæggelse alle steder, og I ser selve landet forandre sig og blive dæmonisk og kaotisk.

 

I ser at det meste af Khorvaire er overtaget af dæmoner. I ser dæmoner som slås imod dæmoner og I ser hvordan hele Khorvaire er forfærdeligt og smadret. I oplever at der er splid internt i den massive dæmoniske horde og I er selv med til at bekæmpe mange voldsomme kampe imod andre dæmoner. Jeres magt er betydelig og altid er I alle sammen i alle kampene.

 

Så med et er hele Khorvaire overtaget af den dæmoniske horde og de interne kampe tager til. Krig, død og ødelæggelse er det eneste I kender til og det eneste I ser.

 

Så med et formørker hele himlen, fra horisont til horisont og der høres øredøvende vingeslag fra luften, da tusindvis og atter tusindvis af drager angriber den dæmoniske horde. Horden samler sig imod denne vældige fjende, men dragerne er for mægtige og gang på gang, bliver jeres dæmoner slået tilbage af dragerne.

 

Til sidst er hele den dæmoniske horde og de 18 Overlords samlet et sted. Horden er så stor at den ikke stopper lige meget til hvilken side man ser, og så med et bliver himlen igen mørk og dragerne angriber. Kampen er lang og blodig, om den tager timer eller år er ikke til at sige, men krigen bølger frem og tilbage, men mod enden ser det ud til at dragerne er ved at vinde.

Men så med et, pludselig bliver alle de kromatiske drager paralyseret og falder til jorden, og ud af den sort-røde himmel skyder pludselig 5 mægtige dragehoved, der er så store at deres halse er det eneste man kan se, resten af uhyret er gemt bag himlen. De 5 hoveder smadrer ned i jorden, midt i den dæmoniske hær, og da danner ligesom en kæmpe pavilion, som går helt fra jorden og op til himlen. Da de øredøvende brag af de kæmpe dragehoved der smadrer ned i jorden har lagt sig, er det eneste der høres en dæmonisk messen og I oplever hvordan I også er med til at messe. En kæmpe portal åbner sig imellem dragehovederne og ud af denne portal træder en kæmpe dæmon. Dens krop er massiv og dens to hoveder brøler voldsomt, så selve jorden ryster.

Hastigt trækker de 5 dragehoveder sig væk og forsvinder i himlen samtidig med, at denne kæmpe dæmon, jeres ultimative mester, symbolets ejer, træder ind i kampen.

 

Kampen med dragerne fortsætter, men med hjælp fra denne massive nye allierede så vender slagets gang. Dæmonerne avancerer og får til sidst drevet de sidste drager på flugt. Kampen har været voldsom, kaotisk og blodig, og I oplever at I står i et hav af blod, med lig og kropsdele overalt. Alle Overlords er døde. Det meste af Dæmonhorden er udslettet. Den kæmpe dæmon med de to hoveder, jeres mester griner ondt, og afslører at dette endelig var hans plan hele tiden, og I hører en stemme så voldsom, mægtig og ond, at det gør ondt bare at tænke på det nu, som siger, “Hahaha jeg tåler ingen rivaler, og nu skal resten af dette domæne gøres til mit”. I oplever jer selv bøje jer i krybe for denne dæmon og I ved at I vil gøre alt hvad dæmonen beordrer.

 

I ser mange mange portaler til The Abyss åbne sig rundt omkring, og I ser mængder og mængder af dæmoner som vælter ud af dem. De fleste går i krig med resten af verden, mange bliver udslettet af jeres styrker og af den kæmpe dæmon.

 

Det næste I husker er, at I står foran den massive mægtige dæmon med de to hoveder, som sidder på en kæmpe trone af lig af mennesker og drager. I ser alle imod en kæmpe ø, hvor der er en mystisk magi omkring og I husker alle navnet Aerenal, det sidste forsvar imod dæmonhorden.

Jeres mester den kæmpe dæmon siger noget til jer, noget med en ny verden, hans næste domæne. I skal gøre noget for ham, og med vilde hyl og onde grin indvilliger I alle i hans planer. En portal åbnes og I træder igennem den, og det sidste I husker er navnet Myth Drannor.

 

Med et er verden indhyllet i solskin og I er jeres egen form igen, men I mærker alle at I stadig er dæmoniske generaler. Mod højre er bjerge og mod venstre en skov og fremme ses en stor by, bygget i elvisk stil og med huse og bygninger i høje træer, det hele omkranset af en smuk høj mur. I står omkring 2000 fod fra den store by, og med et selvsikkert og ondskabsfuldt blik til hinanden, går I frem imod byen, jeres hjerter fyldt med onde og dæmoniske lyster.

 

Med et, da I er 1000 fod fra byens mur, lyser alt pludselig op i magiske runer og mægtig magi. I bliver voldsomt angrebet af magien og rundt om hele byen ser det ud til at der lyser en blå kuppel, som dræner sig ind i jer og dermed også væk fra byen. I vælter om i voldsomme smerter og det føles som at blive brændt levende, samtidig med at man bliver opløst i syre. Med et stopper smerterne og alt bliver klart igen. Magien er væk og det blå lys knitrer lidt omkring jer og forsvinder så. I det samme ser I 3 dæmoniske skygger som suser flyvende ind i byen, før et svagt skær af blåt lys igen oplyser himlen over byen og danner en kuppel omkring byen.

 

I er jer selv igen og imens i ligger på jorden efter de massive smerter, føler I alle en kæmpe lettelse og glæde ved at det mørke som har fyldt jer og taget kontrollen over jer er væk, og I ved ikke om det I husker har taget 10 år eller 10.000 år.

 

Med et kaster en bred skygge sig ned over jer og tæt ved jer står en noget firkantet dværg. Han bærer en tung pladerustning og står med en sølv krigsøkse i hver hånd og han kigger meget skeptisk ned på jer. Om hans hals hænger et symbol udformet i platin.

I er alle stadig ret konfuse over det som er sket og at der pludselig står denne dværg.

Dværgen kigger op i himlen og udbryder opgivende: “Seriøst, er det dem her?…Ok fader”. Han kigger igen skeptisk på jer og med en udtalt tvivl i øjnene kigger han ned over jer alle. Hans øjne falder på Oak og hans hellige symbol og et venligt smil breder sig over hans ansigt, som næsten får hans store sorte skæg til at danse, og han rækker en hånd frem, som får at hjælpe Oak op, imens han siger: “Velkommen venner, I er ventet”.

 

  • Slut, vi fortsætter om lidt i eventyret, men her er noget I skal vide først:

 

I er alle jer selv igen. I mærker hvordan lidt af den dæmoniske energi stadig er i jer. I kan derfor forstå og tale det common som tales her. I kan også alle tale Abyssal. Magien som drænede dæmonerne ud af jer, har taget det meste af den dæmoniske magt med sig, men I er blevet mere kampduelige og vidende og I er alle lvl 9.

I har alt det udstyr som I har på jeres skema nu, og kun det som virker realistisk at I ville tage med på eventyr, altså kun det som I ville tage med ned i Khyber hulen dengang. Her er jeres individuelle viden.

Efter historien:

Dværgen Storn Skulldark leder PC til byen Silverymoon. Han går til vagterne og taler med dem, imens gruppen taler indbyrdes. Storn går med gruppen ind i byen, og til dværgekroen The Hammer and the Helm, som er noget dværge-vild for gruppens smag. Derfra går de til Optym’s Blades, og her handles der og Oak og Abries får købt en full plate hver. Derefter mødes de i en park og taler lidt mere. Så går de til The Vault of the Sages, hvor de finder nogle bøger, og finder ud af at nogle emner ikke kan skaffes. De aftaler, at de må gøre mere ud af at vide noget om verdenen, og de bruger sammen 1 uge på at læse om denne nye verden, som hedder Toril, hvor de befinder sig i norden, noget der kendes som Sword Coast.

Gruppen mødes efter ugen på The Wayward House hvor de mødes for at tale om hvad planen er derfra, hvilket er det møde vi tager næste gang vi spiller dette spil, som nu foregår i Forgotten Realms.

 

Session 25:

Gruppen mødes i kroen Wayward House, hvor Zarl meddeler at har en opgave andetsteds og alle ved at han er ved at opbygge et ‘rep.’ i byen med sin musik og de ser også et par groupies som fnisende følger efter ham.
Gruppen taler sagte sammen om hvad de skal gøre nu. De undersøger lidt omkring dværgetunnelerne under byen og snakker med Storn, som meget gerne vil have dem ned i tunnelerne. De aftaler at gruppen går ned næste dag og Storn holder dværgene fra at gå ned, til om aftenen samme dag.
De handler og undersøger og snakker med forskellige i byen, hver for sig.

Gruppen går så ned i tunnelerne den næste morgen. De går igennem 5 niveauer og på det 6 niveau finder de en udgravet gang ind i væggen og bag denne en hule med store stalagmiter. Her angribes de af 2 uhyggelige skikkelser som virker til at suge livet ud af dem som er i nærheden. Gruppen får dog ret let gjort bugt med dem. Bagerst i hulen er en trappe ned og foran denne står 6 monsterstatuer. Disse viser sig at være Gargoyles som Shava for sygt smadrer med en fireball og de resterende 3 af dem flygter i vil panik.
Gruppen går ned i templet. Her møder de spøgelset af en Bahamut dragonborn præst, som Oak får til at åbne døren videre ind. Det bliver tydeligt at dette er et tempel for Bahamut som er korrumperet. De går videre ind til selve tempel rummet, hvor alteret er helt sort og der vokser røde blodåre-agtige gevækster på alteret. Oak angriber disse og ud af væggene vælter der uhyggelige dæmoniske spøgelser, som ser ud til at være lænket til væggen med spektrale lænker. Hver gang alteret skades ser det ud til at spøgelserne kommer nærmere, og igen er der kamp, og igen fyres der op med Turn Undead, Spirit Guardians og Shava syg fireball og kampen er hurtigt overstået.
Døren bag alteret smadrer Abries op og de møder en mand med hvide øjne i en gul og hvid kåbe. Han forstår ikke helt hvad de vil og hvorfor de er der, og Abries prøver at tale med ham, men Oak bryder ind og truer ham, og viser tydeligt at han arbejder for Bahamut. Skikkelsen går til angreb og spektrale lænker vælter ud af ham, men det er ret forgæves for gruppen overvinder ham ret let, og med en tåre i GM’s øjenkrog, dør han da Abries ser igennem hans usynlighed og nakker ham overlegent.
Gruppen undersøger resten af templet og finder lidt loot og i et magisk rum med flotte Bahamut billeder og magiske runer, finder den en ældgammel Dragonborn, Valdenar Octi, som fortæller at han har siddet der siden Age of Dragons, sådan ca i 25000 år. Valdenar er sygt langsom og gammel, og gruppen lader ham være og undersøger resten af dværgetunnelerne, og da de er væk fra templet mærker de pludseligt et jordskælv, og de løber tilbage mod templet og ved den gravede gang står Valdenar Octi og gnider hænderne tilfreds og gangen ind er styrtet ned, og sikkert også templet med det. Valdenar siger: “Sådan så falder det ikke i de forkerte hænder igen. Der er en hel ny verden at opdage, det er da spændende”. Gruppen siger intet.

Gruppen begiver sig derefter op igen og kommer ud i Silverymoon, og vi stopper lige da gruppen er kommet op og ud i byen.

 

Session 26: (13-14 Chess)

Gruppen går ud af dværge tunnellerner og møder først en dværg som peger dem hen imod The Hammer and the Helm. Valdenar Octi vil gå til Bahamut parken og går fra gruppen i den retning. Før de kommer ind i kroen møder de andre Zarl. De går ind i kroen og efter lidt snak så er dværgene lettere taknemmelige og Beldrum Bonebelch tilbyder dem gratis mad og husly i hans kro.

Gruppen sover til den 14 Chess, og mødes i Oak’s Bahamut park. Valdenar Octi har ikke været der endnu. Her snakker de lidt og en meget karismatisk, ung dreven Helm præst går til Oak og fortæller, at der er noget mærkeligt uder Månebroen og om Pak vil undersøge; Hans søn Milo kastede sten ud fra broen, det var som om stenene ramte noget, så kom Silverwatch til og kastede alt muligt ud, og hver gang var der en lille flimren i luften lige under broen ved det som blev kastet ud. Der kom så en kvindelig Spellguard til, som kastede noget magi og hun og Silvarguard talte lidt sammen og alle gik derfra og fortalte at det var ikke noget at bekymre sig om. Præsten er dog stadig lidt bekymret og beder Oak om han viil kigge lidt på det.

Gruppen går til havnen og hyrer en lille båd og sejler ud under Månebroen. Da de kommer nær midten af broen går de igennem en flimrende usynlig kugle og derinde gemmer der sig et tårn bygget af gamle skibsvrag og som er 50 ft. højt. Fra dens top emmer en rødlig energi op i Månebroen.

Gruppen kravler op (hvor Zarl falder i vandet igen og igen) på båden og ser en piedestal hvor energien kommer fra og en lille halvmekanisk skabning står ved denne. Abries kravler helt op og den lille skikkelse skriger mekanisk og 2 store elementaler af rødlig energi, metal, træ og sten samler sig på dækket og der er vild kamp. I kampens hede går Shava ned, men Oak er på plads med healing. Derefter går Zarl ned ved led lightning bolt, men igen er Oak på pletten. Zarl går dog ned igen og i mellemtiden vinder de kampen og Zarl kommer op igen.

Shave undersøger piedestalen og ser et lille emblem af et skjold som ligger på den, dette tager hun og deaktivere piedestalens magi hilket får usynligheden til at fosvinde og der ses vild panik på bredderne og på Månebroen, og Zarl vinker til de travle folk.

Gruppen går længere ned i skibet og her ser de en masse dele til en meget stor mekanisk skabning. Noget taler til dem derinde, og de ser noget og kampen starter og en led Hezrou falder ned. Der kæmpes lidt, og gruppens styrke er for stor for fjenden og Zarl skyder det sidste fældende magiske skud som dræber denne. Da den dør flyder en skygge ud af den og en gylden døråbning kommer frem, som skyggen går igennem og der ses en pocket dimensionsdør. Shava fortæller at dette kunne være en berygtet dæmon som kalder sig Minoth Animatoren og at denne dimensionsdør kræver den aller mægtigste magi for at kunne fjerne. Ellers fjernes den kun ved Minoths død eller når Minoth selv går ud af døren. Alligevel prøver Zarl at lave en dispel magic på døren, men uden effekt.

Gruppen går igennem døren og ser:

På den anden side af døren står man ligesom i en meget stor kugle af glas. Kuglen er omkring 1 km. i diameter, og på den anden side af dens grænse, ses en mystisk og ildevarslende rødlig storm, med tunge mørke skyer, der gennemtrænges af et rødligt lys, som lyser hele kuglen op i en rødlig farve.

Man står på en 10’ bred bro, lavet af et metal gitter, som intet gelænder har og som fører 300’ fremefter, til en større bygning som nærmest svæver midt i kuglen. Gangbroen er omkring 400’ oppe. Døren man kom ud af står som en dørindgang ind i siden på kuglen og flimrer i sine mange farver med en dørkarm af guld, med magiske runer overalt. Over døren ses en metalplade, hvori der er 9 tennisbold stor kugler og 3 af dem lyser svagt blåt. De sidste 6 er slukkede.

Under gangbroen kan ses, at hele de nederste omkring 200’ er fyldt med en losseplads af vragdele af forskelligt materiale. Der er meget metal og hist og her ses store tandhjul og underlige robotagtige skikkelser, der er mere eller mindre smadrede.

Øverst i kuglen ses en stor sort sky, som ser ud til at bevæge sig hastigt ind og ud af sig selv, og med et går det op for en, at det ikke er en sky, men tusindvis af mindre flyvende metalliske skabninger, med spidse næb og skarpe kløer, og til ens rædsel ser man at disse skabninger alle ser ud til at komme ned imod den der står på gangbroen.

Med deres nuværende fart vil de nå gangbroen om ca. 18 sekunder, og hele skyen dykker med ca. 100’ hvert 6 sekund, så bunden af sværmen starter omkring 300’ oppe, og hvert 6 sekund, kommer den 100’ nærmere.

Komplekset gangbroen fører over til er stort og står rektangulært (dimensioner kompleks bredde set fra gangbroen ind, 140’, højde 400’, dybde 140’) op fra bunden af kuglen. Bygningen ser ud til at være lavet af en ensartet beige cement. Gangbroen fører til en åben dørindgang, der er omtrent dobbelt så stor som en normal dør, både i højde og bredde.

Der ses ingen vinduer eller andre døre i komplekset.

Sværmen er på vej ned gruppen og de vælger at gå ud igen. De går op på dækket af skibstårnet og her mødes de af Silverwatch og et par Spellguard, og gruppen overgiver sig, og kommer sammen i en magisk celle dybest nede i The High Palace i byen. Her stopper denne session.

 

Session 27: (14-16 Chess)

Gruppen befinder sig i en uhumsk fængselscelle, hvor der ingen lyd er og som dræner magi. Efter 6 timer i fængslet, kommer en vagt og tager Oak med sig. Oak møder Ærketroldmanden Hawthorne og i rummet er også Storn og Rhakar Shocke. Oak får at vide, at alt det her med dæmoner er skidt og gruppen er mistænkte for deres indblanden, dog anser Silverymoon, Oak for at være god og de vil stole på. Han skal stå inde for de andre i gruppen og de kan så, hvis de anses som gode, få foretræde for High Lord Methrammar. Oak og gruppen indvilger, og efter en overkommelig kamp-test imod nogle elementals, bliver gruppen ledt til et møde med High Lord Methrammer. I rummet er også elveren Lord Anduin, Vigilant Master Baerim Coraddor af Helm, Ladyservant Tathshandra Tyrar af Mielikke og Hawthorne. Gruppen bliver udspurgt om lidt forskelligt omkring hvem de er og hvor de kommer fra. Alle kort lægges på bordet og High Lord Methrammer er meget tilfreds med dem og beder dem om at hjælpe byen med at bekæmpe dæmonernes leder, nu de har vist sig så fantastisk effektive til at bekæmpe dæmonerne. Gruppen indvilger og de får et Adventuring Charter, og loves 1000 gp. for at klare dæmonerne og endnu 1000 gp. for sikker viden om hvordan dæmonerne kom ind i Silverymoon, og PC går frie ud i byen igen. De bedes om at rapportere til Hawthorne inde i The Star Court hvis de har noget. Gruppen prøver dette og med Oaks udleverede Lauthaul Token, så er alle meget venlige og alt går glat.

Gruppen (nærmest udelukkende Abries) laver en masse ærinder i byen, hvor hun får lidt info sit skjold, og måske derved også hendes ophav… Hawthorne lover at lave magiske remedier så gruppen kan komme over gangbroen inde bag den gyldne portal, hvilket tager 10 dage (er færdige den 25 Chess). Gruppen rester også og Zarl har en vild nat, som skaber rygter om, at en Thiefling har udnyttet og misbrugt en pige – Ilse – og Zarl finder også en kvinde, som er vild med hans sære natlige aktiviteter. Næste morgen besøger de The Map House og møder den noget bemærkelsesværdige Eklindrar som er ret weird og elsker det mærkelige, og han ved hvor det kort de har fundet hos dæmoner nok er og vil undersøge omkring bagsiden af kortet i 2 dage (færdig 17 Chess).

Vi slutter den 16 Chess om morgenen/formiddagen, da gruppen lige er kommet ud af The Map House.

 

Session 28: (Møn)

Gruppen møder Zerak og de snakker om den videre færd. De køber lidt potions, og så afsted til den ruin der er vist på deres kort. En nat før de ankommer, ser Shava at Abries pludseligt rejser sig og går ud af lejren. Shava vækker de andre og de kalder på Abries, som ligesom vågner og ikke ved hvorfor hun er gået eller hvad der er sket.

Gruppen ankommer til ruinen og ser, at det er en ruin af en bondegård hvor en lille familie er ved at genopbygge stedet. De snakker lidt frem og tibage med familien, og Zerak vil undersøge deres brønd, og da han kigger ned får han en kæmpe Bolt skudt lige i hovedet, og undviger kun lige med nød og næppe, den ellers sikre død. Familien går så i kamp imod gruppen og familien er alle ret gode kæmpere, og deres søn bliver til et vildsvin-hybrid. I kampens hede forsvinder Abries pludselig. Det er en lang og hård kamp, men gruppen klarer det og først til sidst, efter snak og tilfangetagen, da Shava dræber troldkvinden i familien, så dukker Abries op igen. Abries fortæller lidt om hvor hun var, en verden som ligner Eberron (der I kom fra), men som er het dæmoniseret og fyldt med dæmoner, men hvor hun så et skinnnende lys i horisonten, som fra en sol. Gruppen kaster store sten ned i brønden og begiver sig derefter ned. De går lidt frem i den hule der er i bunden af brønden, og de møder en stor grippedæmon, en Vrock, og den påkalder 2 udøde Umber Hulks. Gruppen får klaret dem alle, men dog må Zerak få Zarl op igen. Takket være Shava’s fantastiske Catnap formular, laver de en kort rest.

De går videre og møder en stor Glabrezu dæmon som er vild og voldsom, og Oak går ned i kampens hede, men igen er Zerak på pletten og får ham op igen og væk fra dæmonen med en dimension door, men ak Oak dør alligevel. Zerak genopliver ham. I kampen ændrer Zarl sig til en stor uhyggelig skygge djævel og Zarl overvinder den store Glabrezu takket være hans uhyggeige nye form. Gruppen snakker lidt om Zarls forandring, og de tager endnu et kort hvil. De går så videre og kommer til et stort rum hvor der er en halvfærdig portal, som lyser med et svagt rødt skær. De hører så Sinistrils stemme og Zarl er hurtig og svarer: “Vi er her for at ende dig”, også er den samtale slut. Først bliver hele gruppen omsluttet af en ildkugle. Abries kaster så et magisk kort hun har fundet tidligere, med ordet “Daddy” på, og alle oplever hvordan noget ondt og mægtigt kigger dømmende på dem. Sinistril udbryder i stor vrede at det er hendes kort som Abries har og skyder så en kugle af is som eksploderer omkring gruppen og Shava går ned. Zerak forvandler Oak til en mega dinosaur, men Sinistril laver endnu en ildkugle og Zerak mister koncentrationen og stakkels Oak står nu i melee med Sinistril dæmonen og hendes 4 ulækre knogle arme. Zerak får Shava op med en potion, Oak går ned i melee med Sinistril. Zarl går ned da Sinistril bruger hendes lange pisk af ild. Shava går ned af et af Sinistrils knoglearme. Abries flygter så og tagen en anden vej, end den de kom ind ad. Pludseligt falder Abries ned i et dybt hul, hvor 3 skygge dæmoner flænser i hende. Abries kommer op igen og flygter videreog på vejen påkalder hun sig Asmodeus, men ak, hun dør alligevel da i flugten.

Gruppen vågner så i en sal i en borg hvor en smuk ældre mand og hans lille kvindelige imp er, og han fortæller at han er Gargauth, en tidligere ærkedjævel og far til Zarl og gud for Zerak (gruppen har desværre mistet mange ting og penge) Han siger noget om, at han er fornyet og han tilbyder dem alle, at de kan blive genoplivet, men at de så 1 gang skal udføre noget han beder dem om. Gruppen snakker om det. Oak siger nej og forsvinder. De andre siger okay, og inden de forsvinder fortæller Gargauth, at dette kræver en meget stor del af hans styrke og at han nok ikke kan gøre det igen foreløbigt. Gargauth fortæller også Zerak at han skal opføre 5 hemmelige altre placeret i et pentagram omkring Silverymoon. De får også at vide at de skal fange Sinistril levende og bringe hende til et sted Gargauth har vist dem.

Alle genoplives lidt udenfor Silverymoon, og går ind og de ser et stort tilløbsstykke af folk som ræser til Bahamut parken og her er Oak, som lyser lidt af divine energi. Lyset falmer og folk går til sidst hver til sit. Gruppen handler lidt også tilbage til Sinistrils lair. De går ned igen og møder 2 meget sexede kvinder med røde øjne og vinger, som de slås imod. Gruppen vinder kampen, men den ene kvinde forsvinder. Gruppen går så videre ad den gang hvor Abries faldt ned i hullet og de nakker let de 3 skyggedæmoner. I det sidste rum med portalen er deres alles maltrakterede lig. Der er igen kamp og den er meget hård. Oak, Zarl og Zerak går meget ned og får hinanden op igen, et par gange. Shava laver Sinistril om til en kyllling, og de fanger den, og samler sig om den og sammen angriber de kyllingen, så Sinistril bliver sig selv igen og besvimer, men Oak skyder hende med magiske missiler og Sinistril dør.

Gruppen diskutere omkring at Oak har nakket Sinistril, de andre er noget sure på Oak. Gruppen kommer op, og Abries har sit eget lig med i sin Bag og Holding. Shava begraver sit lig. De tager Sinistrils lig med sig. Oak går alene tilbage md Silverymoon og de andre bliver ved Sinistrils lig, for at levere det til det sted Gargauth anviste. Abries ser at hendes zombie hånd dukker op igen, selvom hun ser ud til at have fået en ny krop.

Vi stopper her og alle er nu lvl 10.

 

Session 29:

Sessionen starter med at Zerak beder en god bøn til Gargauth, hvor han fortæller hvad der er sket og at Oak er ansvarlig for at have myrdet Sinistril.

Gruppen snakker om det her med altrene der skal bygges, og Abries er klar i udmeldingen om, at hun vil gå imod konstruktionen af altrene, Shava har samme holdning og Zarl siger også, at han er imod altrene. Zerak acceptere deres holdning og mener, at det de ikke ved, har de ikke ondt af.

De går så videre mod det sted som Gargauth viste dem, med Sinistrils lig. Zarl scouter og pludselig kommer en Succubus ud foran ham og skriger noget med, at hun vil have hævn over mordet på hendes mor. Hun charmer Zarl og der kæmpes og succubus har også 11 orcs med sig. Gruppen klarer dog dem alle, og imens de står der og holder rest så kommer en smuk, charmerende ældre mand op til dem helt roligt og det viser sig, at det er Gargauth. Han har hørt om deres gøren og laden og vil besvare deres spørgsmål. Gargauth fortæller, at altrene er en detect spell for at se om der er flere skjulte demons i Silverymoon. Gargauth fortæller også, at han gerne vil være en gud for noget med Travel, Charm og Power. Han ser på Abries zombie hånd og fortæller, at det nok er en entitet som følger Abries på tværs af kroppe og at det er en forbandelse. Gargauth fortæller så, at det sted de skal hen er et gammelt skjult tempel og fængsel for nogle Malar følgere som brugte det til at holde deres overnaturlige væsner de skulle bruge til at jage. Han siger, at der måske stadig er noget der, men det kan de sikkert let klare. Han går så.

Gruppen snakker lidt og går så til stedet som er en gammel silo med et lille hus ved. De undersøger det hele grundigt og finder en stor lem under gulvet og går ned ad nogle stentrapper og finder en solid dør af jern som de åbner og ud skyder en kæmpe blålig slange. De kæmper med den og vinder. De ligger så Sinistrils lig derind og lukker det hele til.

De snakker lidt om hvad de hver især vil nu, og det er tydeligt, at gruppen er godt og grundigt splittet og alle er imod Oak, så kampagnen slutter her, hvor de nu har slået dæmonernes infestation, sådan næsten helt i det mindste…

eller faktisk slet ikke…

For uden at de vidste det, selvom de måske nok mistænkte det, så var der en ond alliance i Silverymoon. Den befriede meget gamle dragonborn Valdenar Octi var nemlig en doppleganger som arbejdede for Demogorgon og han havde en alliance med Lord Anduin i Silverymoon, for Lord Anduin synes at Silverymoon skulle være en elver by igen, og han ville lade dæmonerne komme ind i byen og skabe kaos for så at komme med sine elver styrker og befri byen, og derefter gøre den til en elver by, med goodwill fra hele norden, fordi de havde reddet byen fra dæmonerne…

Og i Silverymoon bag dimensionsdøren var Minoth Animatoren stadig i gang med hans onde gøren og efter lidt tid ville han sende en kæmpe contruct ud i SIlverymoon, som ville smadre en hel del, og sammen med den ovenstående alliance, så ville det være svært for Lord Anduin at sejre.

Samtidigt var seeren Jean Kahn Ultrot den fjerde blevet fanget af Tiamat følgere og holdt i Hartsvale fordi han kendte lokationerne for 7 meget mægtige artifacts som havde noget at gøre med at rejse mellem dimensionerne. Disse skulle Tiamat bruge til et ekstremt ritual, som ville rive hende ud af hendes fangeskab i Nine Hells, for ekstremt kortvarigt at sende hende til Material Plane, og derfra videre til The Abyss, hvor hun ville dukke op i det gamle Eberron og gøre det til hendes Domain og derved gøre hende til en Lord of the Abyss, med alt det kaos det ville medføre på material plane når alle hendes kromatiske drager pludselig blev påvirket af at deres skaber blev en dæmon, en inkarnation af kaos. Stakkels Forgotten Realms.

Så derfor hedder denne kampagne: Bane og Worlds.

… Og uden samarbejdet af de super seje eventyrere, så ser det hele noget sort ud for både Eberron og Forgotten Realms, og sådan kan det jo gå … hihi

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *