Bane of Worlds Oak

Her er din side med info og NPC’s

Contacts i byen Silverymoon, alle præster som følge af dine prædikener og gode aftener i kroen Helmers Wall:

 

Rhaker Shocke, præst af Helm

En meget ambitiøs og karismatisk ung mand, som virker ret intens og tydeligvis gerne vil stige i graderne og gøre godt i byen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Khaban Rhahi, præst af Silvanus

En ældre præst af Silvanus og en vis og lyttende mand, som bestemt føler at norden er truet af noget ondt, og derfor er meget velkommen overfor Bahamut. Han har endda fortalt dig, at du skal gå til ham, hvis du gerne vil have et tempel udenfor byen, for han kender en del til området lige omkring Silverymoon. Han er selv fra et land langt mod syd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godkrigan, præst af Oghma

En meget gammel dragonborn, som virker meget interesseret i Bahamut, og som også hjælper dig med at uddele flyers. Han siger ikke meget, men hans øjne stråler af stolthed, når du fortæller om Bahamut, og du mærker, at du måske kunne omvende ham, hvis du ønskede dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informationer mellem spil:

Ankomst til Toril og ugen der:

Oak Ønsker:

 

Hey hot Stuff.  Tak for i går min nye to do liste: finde ud af om nogen har set eller følt noget ny ondskab komme til byen i form af 3 skygge væsener. Det virkede som om at alt et ondskab vi havde i os på magisk vis blev suget ud af os. Hvem gjorde det og hvorfor?  Jeg vil holde en tale for bahamut på den store scene for at indvie nye medlemmer og sprede det gode budskab efter at jeg har følt at hans magt er endnu stærkere end jeg havde troet muligt evt hænge nogen flyers op. Få en masse nye kontakter og allierede i denne nye verden. Advare miss blackstaff om hvad der kommer til at ske og sikre mig at det ikke også kommer til at ske i denne verden. Prøve at finde ud af hvad de 3 skygger kunne være og hvad deres svaghed kunne være. Opsøge overhovedet i denne silvermoon og skabe en alliance.     Den skal lige skrives den men sådan i grove træk

 

Jeg har taget subtle spell som gør at jeg ikke bruger verbal og soumatic når jeg kaster formularer. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge kirkegården i byen og gå nogen  runder i byen med detect evil kørende. Og læse op på biblioteket hvem der kunne tænkes at have en interesse og historie for at arbejde for demoner. Mht cults og lign.

 

Jeg kunne også godt tænke mig at bruge clairvoyance spell i minutterne efter jeg har snakket med folk som jeg har stillet nærgående spørgsmål.  For at høre og se om de opføre sig underligt.

 

Jeg vil hvis det er muligt udspionere med magi på Holly og Frank det virker underligt at Frank ikke har nogen gud evt låne de bøger som han har lånt på biblioteket imod en lille bestikkelse og Holly er bare ny og fuld af uafklarede spørgsmål

 

Dette er sket i ugen (som er på 10 dage i Forgotten) der er gået:

 

Du får spurgt omkring i byen og prøvet at undersøge det med ondskab og skygger. Du finder ikke ud af noget præcist, men du finder frem til disse rygter i byen:

 

Der er for nyligt, kommet en kæmpe stor sort firkantet sten i bjergene lige nord for Silverymoon, hvilket der tales om i byen.

 

Der er set sære og uhyggelige væsner i dværgeruinerne under den nordlige del af byen.

 

I blandt præster hører du: At flere har haft mærkelige visioner og varsler om frygtelig ondskab i Silverymoon, både inde i byen og under byen.

 

Du undersøger også det med hvad der sugede det onde ud af jer, og igen finder du ikke noget konkret som sådan, men du finder ud af, at omkring hele Silverymoon og inde i byen, er noget magisk beskyttelse som er ekstremt magtfuldt, kaldet en Mythal. Den har forskellige magiske egenskaber, som fx at vejret inde i byen er mildere og mere behageligt end udenfor, og at summoning og fire spells ikke kan blive kastet inde i byen, og at Mythal blokerer adgang for alle true evil typer. Du tænker, at det nok er muligt, at det har noget med dette Mythal at gøre. Du finder også ud af, at Mythal blokerer for alle scrying typer spells (fx clairvoyance) inde i byen.

 

Du prøver flere gange, at få adgang til Amfiteatret for at holde din tale, men uden held. Det er tydeligt, at det er noget man skal inviteres til.

 

Du finder dog ud af, at i kroen Helmers Wall, er der fri adgang til scenen og alle er velkomne til at tale og prædike. Så du søger derover og får holdt flere taler om Bahamut. For det meste er dine taler vel talte og underholdende, og du opnår endda at få gratis mad og drikke de aftener, du holder taler. Du møder også flere præster, som også holder taler, og du taler med præster af Mielikki, Oghma, Helm, Deneir, Silvanus og Sune, som alle er meget begejstrede for at Bahamut er interesseret i byen, og som alle er meget nysgerrige og venlige. Det bliver til mange spændende og behagelige aftener, i selskab med præster og andre interesserede og flere gange bliver du opfordret til at skabe en kirke for Bahamut i byen eller i en af de omkringliggende landsbyer, for alle synes at Bahamut ville være en velkommen gud i Silverymoon. Ikke alene får du også hængt flyers op, men der er også et par folk som hjælper dig, og du mærker tydeligt, at hvis du vil have et tempel her, så er det forholdsvis let at få følgere og hjælpere, og sikkert også at finde et sted til det, omend måske ikke inde i byen, som allerede ser noget overbefolket ud.

 

I en særlig stund af inspiration kommer du på ideen med at lave et åbent tempel med tæpper, mad og vand og hvor du/Bahamut-vejledere er til rådighed i visse tidsrum. Du får undersøgt lidt omkring dette inde i byen og det bliver ret tydeligt for dig, at denne ide er meget mulig. Der er mange smukke og behagelige parker i byen og de bruges jævnligt af folk, så der kunne du mere eller mindre med det samme sætte et event op.

Du finder også ud af, at skal det være mere permanent, så du har et sted hvor du kan bygge dit tempel i det fri, så kræver det lidt mere. For det første skal du have købt det sted du vil bruge, hvilket kan være svært og dyrt, fordi byen er så overbefolket, men da du undersøger det i The Star Court og snakker med dine nye ‘præste-venner’ om det, så bliver det faktisk slet ikke svært, dette fordi Silverymoon vil klassificere dit tempel som en ‘religiøs park’ hvilket gør at du kommer under nogle andre bureaukratiske regler. Faktisk kommer du så langt i processen, at du får et tilbud om brug af en lille park i byen, hvor du kan opsætte dine statuer og tæpper og tilbyde vejledning og viden om Bahamut. Det vil koste dig 1000 gp. for at få tilladelse til at opstille statuer og bruge parken til dit formål, og det vil koste dig ydermere en månedlig pris på 100 gp. for at få lov til at vedblive med at bruge parken (den park du får anvist kan du finde på kortet over Silverymoon ved, at se på det store E for east på kortets øverste venstre hjørne, også gå i lige linje nedad, og den første lille grønne park du kommer til, er ‘din’ park). Parken er ca 100 ft. på den længste linje, og 80 ft. på den næststørste og 50 ft. på den mindste linje og er sådan cirka formet som en trekant.

Det er ikke sådan, at du får lov til at bestemme over parken, sådan med hvem der får adgang og mulighed for at bygge i den eller ændre noget mere permanent. Aftalen er alene at du kan praktisere, opstille gude statuer og gøre det med tæpper og mad.

 

Du bliver særligt glad for 3 præster, som alle virker meget interesserede i Bahamut og at du skal gøre noget mere ud af, at sprede Bahamuts lære i byen og udenfor. Disse er (se hjemmeside > Oak for mere):

Rhaker Shocke, præst af Helm, human.

Khaban Rhahi, præst af Silvanus, human.

Godkrigan, præst af Oghma, dragonborn.

 

Du kan ikke få audiens hos High Lord Methrammar Aerasume, faktisk får du slet ikke adgang til paladset eller kommer nær det, og du får bare at vide, at du må opsøge den rette person i The Star Court. Dette har du prøvet lidt, men det er sygt bureaukratisk og du har ‘so far’ opgivet og brugt flere timer forgæves der, med at stå i kø, vente og blive sendt rundt til forskellige skranker. Du har en klar oplevelse af, at for at få noget ud af Star Court, så skal man helst have et meget præcist ærinde.

 

Der er bemærkelsesværdigt ingen ondskab i Silverymoon. Som i overhovedet ingen. Alt er fredeligt og alle ser ud til at leve i fordragelighed med hinanden. Også den nye i gruppen Shava udviser ingen tegn på ondskab overhovedet.

 

I The Vault of the Sages får du læst lidt op på det grundlæggende, men hver gang du efterspørger noget om dæmoner, så får du svaret: “Det er ikke tilgængeligt”. Du har den grundlæggende viden fra Sword Coast Adventurers Guide. Du finder ud af, at Zerak har lånt normale bøger om guderne i denne verden og ikke noget mistænkeligt.

 

Budget:

Bøger om verden – 20 gp.

Flyers – 50 gp.

 

Session 25: Oak køber retten til parken for 1000 gp. og har en månedlig udgift i den på 100 gp.

 

Session 28: Efter Oak siger nej tak til Gargauth genoplivning, møder han Bahamut som roser ham for hans trofasthed, og at han har vist sig som en virkelig trofast følger af Bahamut. Bahamut genopliver ham og fortæller, at Oak skal dræbe Sinistril.

 

OM OAKS OPHAV

Oaks mor og far og hele den lille by han kom fra var ale drager. Oak blev ikke født med skabt af drager for at være en Dragernes Beskytter, og havde goodwill fra den mægtige super drage Archimaz den ældre, fordi det var forudset at Oak skulle være en der kunne bekæmpe dragernes fjender i den form de havde valgt til ham. Oaks bånd til dragerne er derfor ekstremt stærkt og med tiden kunne han have udviklet sig til en drage selv. Hans mor og far lever stadig i Eberron og kæmper imod dæmonhorden.

 

BG

godaften ven jeg har lidt som du godt må rette i hvis det kræver det. Det er bare lidt hurtigt om hvordan jeg kom til borgen. Mit navn er Oak Nürill Min far er human og mor elver ingen andre søskende. Min familie levede af at udklægge æg for drager under stor diskration. Vi bor meget isoleret oppe i bjergene i et lukket og gammeldaws samfund. det sner 9 mdr om året de sidste 3 hagler det. En helt normal aften blev vi pludselig angrebet af en orc clan, de gik målrettet efter vores hus, mine forældre holdt dem væk fra døren det bedste de kunne, men pludselig fløj 3 drager ud af ingen ting og sluttede ring omkring mig og sagde beskyt den udvalgte, jeg havde aldrig lært deres sprog men pludselig forstod jeg alt hvad de sagde. der gik ikke mange sekunder før alle orcerne flygtede ud af byen.

 

Det var den dag det hele startede, jeg fik evnen til at kaste magi så småt og mit udseende skiftede således at min hud fik et lyst blåt skær. Næste aften fik vores familie besøg af en person. Vi fik en lang snak om hvad jeg måtte gøre for at udfolde min skæbne og blive “Protecter og dragons” Jeg skulle flytte til en lejer hvor jeg vil blive trænet så jeg vil være klar til min skæbne. Jeg har brugt flerre

 

Super godt, men kan vi sige at den på borgen der trænede dig var Anthep (ham butleren), og at han vidste utroligt meget om drager, og du flere gange så noget sølv i hans hud, og faktisk var ret sikker på, at han var en drage eller i hvert fald berørt af en drage :blush:
Et år eller to før alt det med zaxzils forsvinden og ringbriar, sendte zaxzil og anthep dig tilbage til dine forældre for at hjælpe dem i deres arbejde, da du nu var godt trænet og klar… fortsættelse følger, men nu skal jeg på job

 

Hos dine forældre var det rigtig rart. Din træning fortsatte, og der gik helt op til et halvt år efter alt det med zaxzil forsvinden tiden, før der rigtigt skete noget. En lykkelig tid, men så pludselig en nat bliver i angrebet. Det er udøde i sorte rustninger og mørke kutter, og de er meget mægtige. De bærer alle et underligt symbol med en grøn baggrund og et kranie i midten. Du bliver gennet til æg huset og beskytter der. Du ser hvordan mange af dine venner og folk fra stammen forvandler sig til drager i kampen, men bliver alligevel dræbt. De udøde nærmer sig og du står med dine forældre ved æg huset. Pludseligt forvandler din far sig til en mægtig blå drage, brøler vildt og angriber de udøde som nærmer sig jer. Din mor skriger, men fatter sig og vende sig til dig, klar til kamp. I det samme flyver en stor sort skygge hen over kampen, det er en stor sort drage, som lander nær din far, og din mor nærmest skriger i frygt og harme, det er Girard flænseren. Din far kaster sig ind i kampen med denne nye trussel, men er tydeligt ved at tabe. Din mor ser febrilsk på dig og siger, tag til zaxzil og få hjælp, bekæmp denne trussel. Husk vi har allierede i Galethspyre, hvid alt går galt. Henvend dig i Dawnfoot og find Sigrid, hun vil hjælpe dig. Din mor kaster derefter en formular på dig og du teleporteres væk fra stammen. Du finder zaxzils borg mørk og besat af især to store skelet drager med spredte sølv skæl se du. Du finder også at Ringbriar er lagt øde og der er udøde og små lede sorte drager overalt, samt banditter og enetale claw følgere. Og langsomt bliver hele landområdet indhyllet i mørke, fra lange nætter og tunge sorte skyer. Du begiver dig mod Galethspyre, men inden du når frem, mødes du af en venlig lille blå dragonborn, Sakiorn. Han vandrer med dig i en dag eller to og i bliver venner. Han fortæller ikke meget om sig selv, men er meget troværdig og rar, og lytter til alt du fortæller. Til sidst siger han venligt, du må finde dine brødre og søstre fra zaxzil borgen. Jeg kan få dig hen til dem, hvis du vil. Du indvilliger glædeligt til chancen for at møde dine venner igen, og Sakiorn siger, der er kræfter på spil i dette land som går langt ud over dette kontinent. Min mester og din forfader Arkimaz den ældre, har sat ting i værk for at bekæmpe denne trussel, og du er hermed aktiveret. Bekæmp denne mørke trussel og start med Girard flænseren, som vi ved har begivet sig til Galethspyre. Brug dine venner. Og med et bliver alt lys, for så at blive helt sort, sortere end mørke, og med en sugende fornemmelse står du op ad en slimet mur i en mørk kloak agtig gang, og foran dig står Abries med to mistænkelige typer og kigger kampklar og overrasket på dig, det sidste du husker er fra teleporteringen er en hvisken, forstyr ikke Zo’Uhl i hans tomb…

 

Cool, din Gud tænker jeg ville passe med drageguden bahamut.
Bahamut is the draconic god of protection and good fortune. It is also the name of a constellation in the skies of Eberron.

 

Update:

Sigrid fra Galethspyre er gamle venner med Oaks mor, Frica, fordi Frica engang reddede Sigrid fra en fæl sort drage som kaldte sig for Girard Flænseren. Derefter gik de to på eventyr sammen 1 års tid.

 

Sigrid er meget taknemmelig overfor Oak, efter de myrdede Lord Jaffor.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *