Bane of Worlds Shava

Her er særlig info og NPC’s for Shava:

 

Xara, indehaver af The Shining Scroll i Silverymoon og blevet en god bekendt. Hun er også elver og wizard og nogenlunde din alder, og I deler mange interesser. Du er sikker på, at du altid kan få en god pris hos Xara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informationer mellem spil:

Ankomst til Toril og ugen der:

Dette er sket i ugen (som er på 10 dage i forgotten) der er gået:

 

Du har brugt det meste tid i biblioteket i The Vault of the Sages. Her har du læst rigtigt meget om verdenen og alt muligt, og har haft en skøn tid med, at finde og gennemlæse alt denne nye viden.

 

Du ved nogenlunde det som står i Sword Coast Adventurers Guide og kan bruge alle skills som normalt, også for denne verden.

 

Du har også brugt noget tid i den smukke by, og du har fundet en troldkvinde Xara, som har en butik, The Shining Scroll, og du og Xara har opbygget et bekendtskab i den forgangne uge. Hun er også elver, og forholdsvis ungdommelig og også en wizard, så I har haft en masse at snakke om og deler mange interesser.

 

Du har også hjulpet Abries med at købe en scroll hos Xara.

 

Budget:

Du har brugt 50 gp. på adgang til bøger i biblioteket.

 

Session 25: Shava køber noget meget flot stof til at indbinde sin spellbook.

 

BG

Baggrundshistorie for:

 

Du er født, opvokset og trænet som sage i elver landet Aerenal. Dette land er et elver land, som er meget beskyttet fra omverdenen, og dine første 100 leveår har været ret beskyttede, med træning til sage og wizard. Din familie må du selv bestemme omkring:

 

Far:

 

Mor:

 

Søskende:

 

Læremester: Magrieth The Undying – En højt rangerende sage og wizard for et stort bibliotek og en Undying selv (alla udød vampire, men good og uden blodtørst eller lignende forbandelser). Hun har altid været din lærermester, og støttede dig også på din rejse til Khorvaire.

 

Andre kontakter: På dine vandringer i landet Breland mødte du en venlig og høflig Dragonborn som kaldte sig Sakiorn. Han hjalp dig med at finde noget viden og var selv en god kriger. Han var en god ven, men jeres veje skiltes, da du gik mod Zaxzils borg og han gik mod byen Galethspyre, hvor I havde aftalt at mødes igen.

 

I forbindelse med din lange træning, så var det påkrævet, at du skulle på feltstudie og fordi (du vælger hvorfor:

 

)

Så valgte du at tage helt til et andet kontinent, nemlig til Khorvaire. Her rejste du rundt og samlede viden i de store byer og i obskure ruiner, og du kom ud for lidt af hvert, og heldigvis havde du hele tiden dine venner/vagter (du bestemmer ) med dig. Din tid i Khorvaire var fyldt med farer, eventyr og viden, særligt fordi der rasede en kæmpe krig imens du rejste rundt i landet.

På dine udforskninger faldt du over en obskur forudsigelse omkring Tiamat (en meget ond drage-gud): “I asken fra landet, omsvøbt i blod, vil den fem hovede rædsel finde en vej til at bryde sit fængsel og skabe sit domæne. Knogler vil rasle og blodet vil flyde og alle stemmer vil skrige i kor”.

 

Denne forudsigelse måtte du undersøge nærmere og dine efterforskninger førte dig til landet Breland, hvor du søgte efter en meget wis og mægtig mand, kendt som Zaxzil. Han skulle have noget af det samme viden og være opsat på at gøre noget ved det, og du søgte ham derfor. Men da du endelig fandt hans borg, hvor han skulle bo med sine plejebørn, så var borgen indtaget af udøde og drager og du måtte flygte fra dem, da de overhovedet ikke var til at tale med (selvom du forsøgte). Du vidste, at din eneste måde at finde denne Zaxzil på var, at finde hans børn. Dette prøvede du at gøre i området, og du fandt et af børnene, en kvindelig omskifter som hedder Morphine. Hun var plaget af sorg og kunne fortælle at Zaxzils børn, også de små, alle var blevet udslettet af en hær af udøde og en hvid og sort drage. Hun kunne ikke hjælpe så meget mere, men mente at hvis du ville finde Zaxzil, så var svaret til hvordan i hans borg. Morphine sagde også, at hvis du nogensinde fandt andre børn af Zaxzil, så skulle du hilse dem fra hende og bede dem om at hjælpe dig med at finde Zaxzil, og få hævn over den udøde og dragerne.

 

Du samlede derfor dine venner/soldater/vagter og begav dig tilbage til Zaxzils borg. Her mødte I voldsom modstand fra udøde skelet drager og en udød troldmand i rød kåbe, og til sidst besvimede du.

Du ved, at du blev taget til fange og har været i en eller anden form for beholder eller noget, som har holdt dig helt fast. Det meste af tiden har du været uden bevidsthed, men ind i mellem har du fået voldsomme smerter og oplevet dig helt drænet. Du har også haft spredte halvvågne korte perioder, hvor du har hørt:

 

Første: En uhyggelig stemme fortæller højt til et andet væsen, at der er rygter i Galethspyre om at Abries stadig lever. Du hører en høj vred knurren komme fra det andet væsen.

 

Næste: En høj og dyb knurrende stemme siger hånligt, at Girard og Penumbral Blood er blevet dræbt af eventyrere. Den høje stemme fortsætter og siger til et andet væsen, at denne aldrig skulle have stolet på de forbandede sorte drager. Den høje knurrende stemme fortsætter og siger: “Havde de bare givet mig opgaven ville Galethspyre stadig have været et muligt mål, og Jeg ville have sikret at byen ville falde indefra…”

 

Sidste: Den uhyggelige stemme fra tidligere, siger vredt, at nu kommer Zaxzils børn sikkert til borgen og stemmen siger til et andet væsen, at det væsen skal gøre sig klar. Den uhyggelige stemme slutter med at sige: “Bliv nu ikke endnu et offer for Den Djævelske Engel, hende du kender som Abries”.

 

  • du må meget gerne fortælle de andre disse minder, når det lige passer ind i spillet.
  • På dagen må du gerne være med fra start ved bordet eller du må gøre som du plejer også hoppe ind, når vi befrier dig fra beholderne. Jeg regner med at det kommer til at gå forholdsvis hurtigt, men jeg kan ikke være helt sikker. Jeg vil gøre mit bedste for at få dig med så hurtigt som muligt.

 

Du starter spillet uden det store udstyr pga du har været fanget, men fordi du har et tæt bånd med din formular bog, så ved du hvor den er gemt i det rum du er fanget i (den er gemt under den beholder du er i, i et hemmeligt rum). Heri ligger også dit standardudstyr, men ingen våben. Du starter dog spillet med 2 store bøger, til at skrive viden ind i, og din formular bog (spell book) er magisk (du har fået den af Magrieth inden din rejse).

 

Magriethien Spellbook

Virker som en normal spellbook og:

Kan kun bruges af dem, som er blevet fysisk berørt af Magrieth. Er man ikke det, er det bare en normal spellbook.

Du ved altid hvor den er, så længe I er på samme plan.

Når du har den på dig, har du +1 til alle saving throws og +1 til Ac.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *