Bane of Worlds Zarl

Zarl’s helt egen side med din særlige viden og NPC’s

 

Lord Malice udsending, den flirtende Imp:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informationer til mellem spil:

Ankomst til Toril og ugen der gik der:

Zarl Ønsker:


Efter som Zarl har bundet sin sjæl til Lord Malice, er han interesserered i at følge sin fars/mesters ønske. Derfor vil Zarl:
– vide mere om de skygger (måske spørge Lord Malice hvem de er og om han ved hvad de laver her og hvordan Zarl kan besejre dem).

– (Hvis Lord Malice ikke ved noget om skyggerne). Zarl vil rejse uden for byen, der hvor de kom til Forgotten realms. Her vil han udspørge bønder og andet folk om de har set skygger flyve henover himlen eller om der er begyndt at ske uforklarlig ting i nærheden (noget som kunne forsages af fx dæmoner eller lignende).

– Zarl vil også gerne snakke med sin herre Lord Malice omkring en forsikring om at han selvfølgelig tjener Lord Malice, men at hvis det kan gavne Zarl at “lade som om” at han tjener lord demogorgon. Så vil han gøre det. Zarl vil også høre om Lord Malice ved hvad Zarl har holdt øje med ham og hans tid som tjener af demogorgon? Kan Lord Malice gøre ham klogere på det? Zarl vil også høre om hans herre kan helbrede hans zombie hånd, som forvolder Zarl stor skam og personlig smerte. En rask og bedre hånd vil kun drive Zarl endnu tættere på sin nye herre.

– Zarl er også på udkig efter en offer gave til Lord Malice og vil vide hvad hans herre fortrækker. Zarl vil så forsøge at udføre et sådan offer i vildmarken i total privathed.

– Zarl vil også gerne tilbringe noget mere tid på biblioteket for at lære generelle ting om landet så som love og kultur (Kultur er fx musik og kunst).

 

Dette er sket i ugen (som er på 10 dage i Forgotten) der er gået:

 

Du bruger noget af ugen i The Vault of the Sages, hvor du læser om generel viden og kultur og love. Du ved det som står i Sword Coast Adventurers Guide.

Du lærer dog hurtigt, at i denne by lever musik i stor stil og hurtigt begynder du at komme mere i The House of the Harp, hvor du både optræder og snakker med flere musikalske mennesker. Særligt møder du Master Bard af The House of the Harp, Florell ‘Flamebeard’ Luckaun (se evt hjemmeside > gallerier > silverymoon), som er meget rosende for din præstation og virker meget interesseret i dig og det du kan. I snakker meget sammen, og du oplever, at han nærmest er venlig – måske endda en ven – og I bruger mange aftener sammen, med snak, musik, øl og cider. Florell tilbyder dig den sidste aften, så du har ikke svaret endnu, at hvis du det ønsker, så vil han gerne have dig til at være gæstelærer på hans skole, hvor du både kan undervise i musik og kunsten at være eventyrer, samt kunsten at tale/overtale folk og fæ i verdenen (det er en sidebeskæftigelse til adventuring).

 

Du ved endnu ikke hvordan du kontakter din mester. Som det er nu, så er det kun ham der kontakter dig, enten direkte eller via Imp kvinden. Du oplever, at din mester ikke kan læse dine tanker og du tænker meget over, hvordan du mon kan kontakte ham.

 

Du finder ud af, via forsigtige spørgsmål i The House of the Harp, at magi måske er en mulighed, men at det er mere sandsynligt, at du skal gøre noget andet eller udsætte dig selv for noget, og at du så kan opnå en tilstand, hvor du kan kontakte ham. Du får afprøvet lidt forskelligt, men uden det helt store held, men du har dog en interessant oplevelse: Da du afprøver om det mon kunne være noget med frygt og vind og skyer og tæt på himlen, så finder du et højt tårn og kravler helt op på toppen, og der står du og der sker ikke noget som helst. Lettere irriteret kravler du ned, men falder ret langt og lander, heldigvis, på en altan. I smerten der, får du en klar oplevelse af, at din mesters sande navn ikke er Lord Malice, og det er lige ved, at du hører det rigtige navn, men får kun noget med Gar….

 

Din zombiehånd er helbredt da magien rundt om byen, sugede ind i jer.

 

På din søgen efter det med dæmonerne, finder du ikke ud af noget specifikt, men du opsamler følgende rygter i byen:

 

Der er for nyligt, kommet en kæmpe stor sort firkantet sten i bjergene lige nord for Silverymoon, hvilket der tales om i byen.

 

Der er set sære og uhyggelige væsner i dværgeruinerne under den nordlige del af byen.

 

Silverymoon er ved at blive overtaget af ondskab og deres Mythal svækkes, selv Spellguard ved ikke hvad der foregår.

 

Knights in Silver er vendt hjem efter at have undersøgt den kæmpe sorte sten og de ved ikke hvad det er eller hvordan den er kommet der.

 

“Har du hørt, at her da Mythal’en gik ned, så holdt broen op med at virke, og stakkels Gorstag fik sig noget af en svømmetur, da han røg ned i vandet, hehe”.

 

Omtrent på 9 dagen, om morgenen i en lidt krævende tømmermændstilstand, så dukker den kvindelige Imp (hjemmeside > zarl side) op igen, da du er alene. Hun smiler drilsk til dig og siger med en blid og lidt sexet stemme: “Vores Mester er ikke tilfreds. Hvorfor har du ikke gjort noget ved de Dæmoner der er i byen? Vi kan på ingen som helst måde forene os med dæmoner. De er en pest i universet og vores fælles fjende nummer 1. Saml dine usle venner og tag dig sammen, og få udryddet de dæmoner”. Impen smiler igen forførende til dig og forsvinder så.

 

Du ved stadig ikke helt, hvad du skal ofre til Lord Malice, så du afventer, indtil du har en sikker viden om dette.

 

Budget:

Dine udgifter og indtægter fra spil, går op, så du har ingen udgifter i alt. (udgifter 50 gp – indtægter 50 gp.)

 

13/7 – 2018, hvor du ikke kunne være med:

Zarl er svært glad for House of the Harp og nyder megen begejstring og beundring og ikke så lidt kvindelig opmærksomhed af alle slags. Derfor vælger Zarl at bruge lidt mere tid på at prøve det her med gæste lærer, og Zarl underviser nogle forskellige barder og får spillet en hel masse. Faktisk så meget at Zarl opbygger en lille berømmelse for sit unikke og fantastiske spil, samt hans mærkelige lut.

Dette får de andre spillere at vide, som en del af de rygter de hører i byen:

Der er kommet en ny gæstelærer i House of the Harp, en thiefling, som spiller djævelsk godt på en meget mystisk udseende lut. Han er virkelig god!

Zarl tjener 250 gp. på sit spilleri.

 

Zarl Note ved start af campaign, den 10/8-2018:

Du har haft nogle sjove dage og nætter. I de sidste par dage har du givet en gæstetime i House of the Harp, og efterfølgende sidste aften, en koncert, som gik helt fantastisk og hvor du blev intim med et par groupies.

Dagen efter, denne dag, snakkede du kort med Storn Skulldark i kroen The Hammer and the Helm, hvor der var vilde skænderier, som omhandlede at de andre PC var gået ned i tunnellerne og Storn havde aftalt med dem, at de andre dværge ikke ville storme ned, før PC kom tilbage eller det blev denne aften. Dette var der ret mange dværge af klanen Bonebelch, som ikke brød sig om, og de diskuterer voldsomt i kroen lige nu. Du møder de andre, da du farer afsted ud af kroen for at komme dine venner til hjælp i deres eventyr.

 

Om Zarls far Gargauth

Zarl far og mester kaldte sig for Lord Malice og tog til tider form som en dæmon, men er i virkeligheden den faldne og slagne tidligere Lord of the Nine – Gargauth.

 

Gargauth har holdt sig i live vha sine følgere og har fået mange børn med Succubi, som han elsker at lade sig ‘charme’ af og når så en succubus tror den har hm hvor den vil og skal til at dræbe ham, lige i det øjeblik vender han situationen. Det er hans største nydelse og derfor hader Succubi ham, hvor han er kendt som Succubi Plagen.

 

Gargauth har rejst lang tog vidt i universerne og planerne, og søger magt til at komme tilbage til et plan. Han har flere warlocks under sig og de er alle børn af ham.

Gargauth http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Gargauth

 

Gargauth var fængslet i et magisk skjold under spellplague, men er sluppet ud igen, da Ao lavede den anden sundering.

 

BG

Du er en thiefling.

Du er den slags som er opvokset hos devils, og ikke som ellers er normalt hos humans eller lignende. Din opvækst har været hård og ubarmhjertig i tjeneste for en rimeligt magtfuld Succubus, kaldet Sinistril, som du har fået indsigt i, faktisk burde være højere i hierarkiet, men er stoppet på grund af en eller anden hemmelig skandale fra hendes fortid.

Du er opvokset i et stronghold i en meget lav del af Khyber, i en større borg for devils, kaldet Stalkers Deep, hvor du ved at en meget mægtig Overlord Arch Devil, The Stalker in Shadows, er fanget, fra en tid hvor fiends regerede verden, indtil drager og Couatl’s fangede dem og bandt dem dybt i Khyber.

Alle i Stalkers Deep, er inddelt i et meget striks hierarki, hvor den øverste leder er Prakhutu Zathasram, en mægtig Rakshasa, hvis største mål det er, at befri sin herrer og være dennes højre hånd. Ellers er hierarkiet inddelt som følger, fra øverst til nederst:

Prakhutu

Overlord

Lord

Master

Sikh

Apprentice

Prospect

Novice

Minion

Slave

Jeres herskerinde Sinistril er i kategorien Master, men har magt og kræfter nok til at kunne være en rival for selv de 4 Overlords der er i borgen.

Stalkers Deep er engageret i en krig med nogle særligt aggressive følgere af Tiamat (som er den sande datter af Khyber og også en Fiend der er fanget i Khyber), kaldet The Talons of Tiamat, som har slået sig sammen med Blood of Vol (en guddom som i nok kender fra spillet). I denne krig er det Master Sinistrils opgave at indsamle information og lave præcisions missioner, for at fremme Stalkers Deep.

Du er blevet opvokset til at tjene Master Sinistril i denne sag, og var oprindeligt en af mange, men mange er døde i tjenesten, hvilket er helt normalt. Kun de stærke overlever. Helt fra barn af er du blevet trænet til kamp. Først som Novice, siden blev du Prospect da du begyndte på de første missioner, og efter mange kampe med demons, drager, udøde og andet ondskab, er du nu nået til en rang af Apprentice, og du og en anden er blevet et makkerpar, som ofte får missioner sammen (I må selv bestemme hvor tæt eller ikke tæt jeres relation er).

Master Sinistril har nu givet dig den mission, at du hurtigt skal følge én overflade person ud af Stalkers Deep, og tilbage til overfladen. Du alene er blevet tildelt denne mission, men måske din ven vil slutte sig til jer på et senere tidspunkt. Overflade personen er en kvinde ved navn Abries og hun er i Stalkers Deep uden Prakhutu Zathasram’s viden og ikke er velkommen. Du oplever dog at der også er andre grunde til at Master Sinistril vil have denne Abries ud af Stalkers Deep så hurtigt som muligt, men du ved også at det nok ville koste dig dit liv at spørge, eller på nogen måde vise dig som andet end en underdanig tjener, så du gør som der bliver sagt, og tænker dit i dit stille sind.

Du skal tage Abries ud af en serie af tunneller, kaldet Minotaurs Fate (ja der er bla minotaurs derinde), når først du er der, skal du finde et bestemt sted, Horns of Ascension, som er en opgang til et højere niveau af Khyber. Derfra skal du tage Abries igennem Tentacle Maze og ud til et højt tårn med en lang trappe indeni, som vil føre hende op til overfladen igen.

Du kender godt vejen til Horns of Ascension, og ved at det er en rimelig farefuld færd. Du ved også at der er adskillige sideveje på ruten, som fører alle mulige spændende steder hen, noget du har nedskrevet på dit lille kort (som du får). Tentacle Maze kender du ikke, og du har aldrig været den vej til de højere niveauer af Khyber, så det er en ret spændende mission for dig. Du ved dog at Tentacle Maze huser abominations og at du skal mod nordvest når du kommer op i Tentacle Maze. Samtidigt er denne mission første gang nogensinde at du får en mission uden nogle overordnede, hvilket er en kærkommen mulighed for at gøre hvad du gerne vil med dit liv (alt efter hvad du synes er sket i din opvækst og hvordan din personlighed er, kunne det fx være, at flygte, finde dine egne rigdomme, finde dit eget land, finde dine egne tropper, finde andre allierede, finde information om Master Sinistril så du kan stige i hierarkiet ved hjælp af blackmail, osv.)

Master Sinistril informerer dig om, at når du og Abries kommer op til overfladen, skal I genindtage den borg, I kommer ud i, og dræbe alle fjender i borgen og i landet omkring den, for noget er under opsejling, som snarest vil tage form og vil rykke balancen i krigen i undergrunden, så Stalkers Deep vil få det meget svært, og det hele vil starte på overfladen og er centreret i det område, som du kommer op i, når du tager trappen op.

Dette er din mission.

Du står nu i et rum foran en stor sort dør ind til det rum hvor overflade-kvinden Abries er, og hvor der er en hemmelig gang ud i Minotaurs Fate. Du er fuldt udhvilet og oprustet (Du har standard udstyr + 200 gp som du kan have købt for inden vi starter + 4 normale healing potions).

Du styrer selv din opvækst og tid i Stalkers Deep, men det skal meget gerne være sådan, at du ikke har særlig meget lyst til at komme tilbage, da du jo essentielt har været en slave hele dit liv. Du må gerne have kontakter, fjender, venner, etc. i Stalkers Deep, og der må gerne have været sket alt muligt vildt i din fortid der, så længe det giver mening ift at du nu er lvl 6. Du kender ikke dine rigtige forældre, og så vidt du ved så blev du bragt til Stalkers Deep som spæd eller meget lille.

OM MASTER SINISTRIL

Dette er hvad du ved om Master Sinistril, og hvad du kan viderefortælle til andre hvis du vil.

Du ved at Sinistril er en meget ondskabsfuld og hadsk mester, som ikke tåler andet end total underdanighed. Hun elsker svigefulde bemærkninger og at tilføje andre smerte. Du ved ellers ikke særlig meget, da hun stort set kun har været som en fjern general for dig i din opvækst. Du har haft 2 omsorgspersoner, som har givet en smule omsorg i din opvækst (en ældre thiefling kvinde – Charia i de første år af dit liv, og en Bearded Devil med kun én arm – Brak´arkor som var din boglærer op til dit 11 leveår), og begge har Sinistril myrdet foran dig, fordi hun synes de var for svage i det, så din opvækst har været ramt af en del ulykke og sorg. Men grunden til at du ikke er blevet mega ond og modbydelig er, at du igennem hele din opvækst og så længe tilbage du kan huske, har haft en usynlig ven, kaldet Stinger. En lille Imp som har været din primære omsorgsperson, din ven, din far, din læremester i alt andet end ondskab og kamp. Stinger har faktisk lært dig en masse om verden og om alt muligt andet, også om godhed. Stinger har dog aldrig vist sig for Sinistril eller nogen andre, og har tit været nær dig, men usynlig. Stinger følger dig tit, og du er ret sikker på, at Stinger også vil følge dig på denne mission, hvilket du er meget glad for, da Stinger er den eneste, du rent faktisk elsker.

Hvordan du vil lede Abries og hvor du vi tage hende hen er helt op til dig, ud fra dit kort. Jeg har ingen præferences, så hvis du fx vil skide Stalkers Deep og overfladen et stykke, er du helt fri til at lede Abries væk fra Horns of Ascension, og ud på dine egen missioner. Du bestemmer. Abries ved jo intet om at komme tilbage, medmindre du viser hende dit kort selvfølgelig. Du ved dog, at du vil dø meget hurtigt ude i Minotaurs Fate uden en eller flere hjælpere. At vade rundt i Khyber alene, er selvmord, medmindre man er meget magtfuld, så du har brug for Abries. Du ved også at Abries skulle være en rigtig kyndig kriger, og virker derfor som et logisk valg til en følgesvend.

Du ved at Abries nok vil tage med dig når du nævner at du er sendt af Sinistril, og du har fået et lille magisk brev som du skal give Abries, som kun Abries kan læse. I dette vil stå noget om, at Abries skal følge med dig, så når I begge er klar, så skal I tage af sted med det samme.

Minotaurs Fate er en meget stor labyrint bygget af større og mindre gange af sten. Rundt omkring er der forskellige tilholdssteder for forskellige racer, nogle relativt venlige og andre direkte fjendske. Overalt er der minotaurs og andre monstre på jagt efter mad. Du ved også, at kun få fra Stalkers Deep vil begive sig ud i Minotaurs Fate, da man meget let fare vild, hvis man ikke kender stedet som du gør, eller har et godt kort. Det skal fx siges, at det har taget dig omkring 5 år at blive oplært i at rejse i Minotaurs Fate, noget som din ’ven’ fra Stalkers Deep også kan, og uden denne oplæring, så er det ekstremt svært at rejse der uden at fare vild. Mester Sinistril har brugt denne viden du og nogle få andre har, til at kunne manøvre rundt om fjender, hvilket har givet hende en stor fordel, frem for andre spejdere og spioner fra Stalkers Deep.

I Minotaurs Fate kender du til følgende steder, ud over vejen til Horns of Ascension (du ved kun hvor disse er sådan cirka og ikke præcist):

Impin

En by for Imps, hvor Stinger siger han kommer fra. Det skulle være en hemmelig by, men fyldt med venlige Imps og andre racer, som ikke passer ind med deres racefæller, fordi de er for søde og venlige og ikke kan lide brutalitet og ondskab.

Crossroads

En stor samling af veje i Minotaurs Fate, som måske er midten af labyrinten, hvor det siges at der handles frit mellem racer og alt ufred er forbudt, hvilket en mægtig grøn drage sørger for bliver overholdt.

Golden Halls

Et legendarisk sted hvor gangene skulle være af guld, og hvor der er rigeligt med skatte og andre rigdomme, men hvor det hele er bevogtet af udøde dværge, som blev forbandet af en eller anden syg artifakt de fandt i undergrunden.

Den O’Karq

Karq er en leder for en samling minotaurs som huserer tæt ved jeres udgang til Minotaurs Fate. De er meget onde og blodtørstige og har dræbt flere af dine fæller i din opvækst. Det rygtes at deres tilholdssted er tæt ved den hemmelige vej ind i Stalkers Deep, og at de har mange skatte og rigdomme, da Karq’s minotaurs kun er intesserede i kød de kan spise. Det siges at Karq selv er en Troll.

(Det kunne være super hvis du inden spillet, allerede har overvejet hvor du vil føre Abries hen og hvad du gerne vil. Du behøver ikke fortælle mig det, bare så du har en plan inden vi starter spillet).

11/7-2017:

Da du ser den store Dragonborn, husker du straks hvem det er. Det er jo Zerak Zezzla, en fange af Sinistril, som delte dit venlige sind og som du hjalp lidt, når det kunne lade sig gøre, og som du faktisk ret godt kunne lide. I havde et lidt skjult venskab i nogle år, hvor I havde et fællesskab med det gode, og Zerak var en af de meget få personer i Stalkers Deep, som du faktisk godt kunne lide og stoler på.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *