Bane of Worlds Zerak

Her er særlig info of NPC’s for Zerak:

 

 

Information mellem spil:

Ankomst til Toril og ugen der:

Dette er sket i ugen (som er på 10 dage i forgotten) der er gået:

 

Du har brugt det meste af din tid med at studere guder og undersøge mere om de 2 som du mødte, Shar og Kossuth. Du bruger derfor en del tid i The Vault of the Sages og i forskellige kirker, som dog alle er for good Gods og derfor ikke rigtigt er rart for dig.

 

Hele tiden føler du, at der er noget som nærmest kalder på dig og en dag i biblioteket falder du over en beskrivelse af en anden slags gud, en tidligere Lord af et niveau i helvedet, en Gargauth. Gargauth er beskrevet som:

 

Den tidligere lawful evil demigod af forræderi, ondskabsfuldhed, politisk korruption og magthavere. Gargauth personificerede det uundgåelige fald og korruption som kommer med alle selv-tjenende, grådige og magtsyge ledere og grupper.

Gargauth fremstår som en rolig person, der er velovervejet og meget charmerende og vidende. Han er ydermere en ekstremt berejst person, som har rejst i alle planer og universer, hvilket der er meget få andre væsner der kan prale af, at have gjort.

 

Han blev engang udvist af helvedet af de andre herskere der, og har rejst omkring på planerne. Gargauth har stadig en stor lyst til at opleve og rejse, og der står at han ikke længere er interesseret i at være en hersker i helvedet, men nu går efter at blive en gud, som står for noget alla: Forræderi (trickery), Rejse (travel), mørke/skygger/gemme sig (Darkness), charmere (Charm) og magt (Power – forstået som magt i land, penge, militær og følgere).

 

Du oplever, at denne gud-agtige-entitet er tæt ved dig og, at den også gerne vil have dig på dens side. Faktisk føler du det lidt som om, du hos denne Gargauth kunne blive den eneste, eller den mægtigste præst under ham, hvilket betyder privilegier og mange muligheder.

 

Du har altså nu 3 mulige guder, plus andre som du selv må opsøge.

 

Da du efterfølgende prøver at genlæse det du fandt eller finde det igen er det forsvundet, og ingen i The Vault of the Sages ved noget eller vil fortælle noget om denne Gargauth, og alligevel føler du, at det er en entitet, som er dig nær.

 

Derudover undersøger du også noget generelt om denne nye verden og du ved nogenlunde det som står beskrevet i Sword Coast Adventurers Guide.

 

Du finder også ud af, at selvom Silverymoon er overvejende god og udelukkende for gode guder, så er der flere små landsbyer i området omkring Silverymoon, hvor det er mere frit, selvom man nok ikke finder større templer i disse små landsbyer. Du finder også ud af, at Silverymoon er ret tungt befolket og at der er flere af byens folk, som opfordrer folk til at flytte ud i de små landsbyer, eller selv skabe nye landsbyer og lignende.

 

Session 25: Zerak vælger at følge guden Gargauth og får sin magi tilbage.

 

Session 26:

Zerak føler sig meget nødsaget til, at komme i bedre kontakt med sin gud. Han har brug for hvile og tid til meditation og du lader de andre gå videre med deres sager og eventyr, imens du finder et godt sted til at meditere. Her bruger du lang tid i meditation.

Imens du er i dyb meditation, får du en vision:

Du ser 7 kanariefugle som flyver omkring en sol af sølvernt lys. De 7 fugle virker fornøjelige og glade og de kvidrer og synger. Så ser du de 7 fugle hver lægge et smukt gyldent æg. Ægget klækker og ud af æggene ser du hundredvis af små lyskugler der flyver lidt rundt om kanariefuglene, for så at fare væk, meget hurtigt, i alle retninger.

Dit perspektiv forlader kanariefuglene og du følger én af disse små lyskugler. Den farer afsted igennem hvad der ligner en stor galakse, og så imod en planet, og ned i et land, og ind i landet og ned til en skikkelse med hale, og direkte ind i denne skikkelses mave.

Så går tiden hurtigt, skikkelsen bliver tykkere om maven, og med et lægger den et æg. Lyset lyser indefra ægget og så klækker ægget og en lille skikkelse med hale kommer ud af ægget og lyset lyser fra dens hjerte. Lysets begynder så at falme og til sidst forsvinder det helt.

Dit perspektiv farer opad. Du ser ned over et stort land, med floder, skove, have, byer og veje og rundt omkring ser du disse små lys blinke indefra små skikkelser nede på landet.

Det du ser i visionen begynder at falme og der ligger sig en tyk tåge omkring dit perspektiv og det sidste du synes, at du svagt ser i visionen, er Oak.

 

Da du kommer ud af meditationerne føler du dig stærkere knyttet til din gud, Gargauth. Du føler dig tættere guden og det fylder dig med en ro. Du føler klart, at denne gud er en gud som du må gøre noget mere for at kende og at et alter og tempel, helt sikkert ville være positivt og noget guden ville glæde sig over. Du føler også at denne gud, skal holdes skjult for omverdenen lidt endnu, så et hemmeligt tempel og alter ville nok være det rigtige.

Da du er lige ved, at rejse dig fra din meditation og finde dine fæller, så dukker der pludseligt en lille kvindelig Imp op hun siger, at hun tjener din gud Gargauth og, at Gargauth har vist en helt særlig nåde til dig.

Han vil allernådigst give dig et særlig Holy symbol. Hun rækker dig et lille snoet horn, som hænger i en tynd Mithral kæde. Imp’en fortæller dig at dette Holy symbol er velsignet af Gargauth selv og er et af hans egne horn. Symbolet emmer af en stærk magi og det har den magiske evne, at når du kaster spells og fremviser symbolet, så har dine spells +1 Spell save DC og +1 til alle Attack Rolls. Du kan mærke at dette Holy symbol måske vil vokse i magt i takt med, at du bliver en mere og mere ophøjet tjener af Garg

auth.

Den kvindelige Imp forsvinder lige efter, at hun har givet dig hornet.

 

 

 

 

 

 

 

 

BG

Zerak’s Story
– The Beginning: Born and raised to dragonborn parents who were fairly succesful merchants in
Ka’rhashan, he grew up in relative comfort and ease never realy lacking for anything despite
the war. However, as he grew a bit older, he quickly discovered that he had a knack for
moving around without being noticed and that he was quite capable of defending himself if
need be. Although that rarely was the case as, he would seldomly be caught, and even then he
could talk himself out of most situations. Of course it helped that there was rarely any theft
involved at least of anything tangible. Most often Zerak’s objective in sneaking aboard ships or
seducing the servants of important people was, in addition to the fun he had, to gather
information. This could be information on anything from simple ships ledgers of content or
trade deals going through to deeply personal secrets ripe for extortion and exploitation.
– The Business: While the extortion business was lucrative and fun, it wasn’t nearly enough to
satisfy Zeraks desire to expand his business. Needless to say, there realy wasn’t much of a
criminal underworld in Q’Barra let alone in Ka’rhashan. He would have to create one for
himself. He pondered on how to go about accomplishing this for a little under a year until one
sunny evening whilst sitting by the docks down on the Crimson River listening to a sailor[1]
talking and boasting about how he’d once helped some smugglers transport some rather
sensitive items out of a place named Sharn. The mention of smuggling piqued Zerak’s interest.
Could a smuggling ring be run out of Ka’rhashan? He would have to find out, and so he did.
Lucky for him the timing of this coincided with his iminent taking over of his parents
merchants business of selling and buying various trade goods to and from all over Khorvaire
and sometimes even as far away as from Argonessen or the other continents. Now, of course,
there were limitations to their business. For instance they were only applying regular sailing
ships and not anything fancy like what was available to the dragonmarked houses like flying
ships and such. This however, suited Zerak just fine, because it meant that he could keep his
operation running with a low profile. The family business would be a perfect front for a
smuggler. His first endeavor was to smuggle weaponry. This worked out quite well for him, as
nations, local lords, cities etc all were very interested in secretly rearming themselves. There
was a war going on afterall.

 

Zarak blev efterfølgende fanget af devils og bragt til Stalkers Deep og der brugt af Sinistril.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *